Gå til innhold

Maraya18 sin fødselshistorie kort fortalt ;) hehe (samma som skravle)

♡Maria18&Snuppa♡

Anbefalte innlegg

ja da får jeg skrive fødsels historien min;) er ganske opptatt for tia så jeg får skrive nå mens prinsessa sover;) hehe!

vell kl 19.00 den 31 januar dro jeg,mamma og kusina mi til tveita sentret og kjøpte barnevogn,i kassa merket jeg noen rare tak i magen,også i bilen på vei hjem.rare tak som kom og gikk.da jeg monterte vogna blei di sterkere og mer og mer regelmessige.

fant ut at dette var rier,ved hjelp av dere;) hehe:P

vell,di ble sterkere og sterkere med 3-5 min mellomrom og di varte 15-70 sekunder.

kl 4 ville jeg dra til sykehuset men fikk beskjed om og vente,ta meg en dusj og sove.det orket jeg ikke hadde så fryktelig vondt! kl 05.30 dro vi jeg klarte ikke mer.kom inn på A-hus kl 06.00 og ble godt tatt imot av jordmor Ebba,ei utrolig koslig dame,jeg ble satt på ctg og hun sjekket åpning (3 cm)

jeg fikk ei fødestue og fikk ei lekker truse og sykehus skjorte,en stor varmepute på ryggen (som anbefales på det sterkeste) og en prekestol.

etterhvert måtte jeg legge meg,klarte ikke og stå oppreist lengre. riene var dødsvonde og regelmessige og varte leenge.så var det vaktskifte og jeg fikk ny JM og barnepleier.

kort fortalt di tok vannet som viste som og være misfarget,så fikk jeg epidural,som var fryktelig vondt men verdt det! da kjente jeg ikke riene i magen men svakt i rompa!! hehe helt sykt! iallefall,jeg fikk slappet av i 2 timer,men jeg stoppet opp på 5 cm.så di satt meg på drypp. Di begynte på 10 og tilslutt var vi oppe i 60 og da blei tulla kjempe stressa.det kom en hau av leger løpene inn på rommet fordi hjertetslagene hennes blei uregelmessig og hjertelyden forsvant litt innimellom!! så var det vaktskifte igjen og jeg fikk ny JM og barnelege.

di skrudde meg fort ned til 15 i drypp og da ble det bedre:) MEN så begynte pressriene,og fy søren så vondt! trodde jeg skulle bli rivd i to! jeg pressa,brøla,banna og kjefta uten kontroll og jordmoren forvant bare! jeg ble liggende alene! jeg var sikker på at hue var halveis ute,men det var det ikke,føltes ut som jeg dreit en vannmelon..!

JM kom inn igjen og jeg pressa som en gærning,moste hendene til barnepleieren og mamma,pusta så jeg var lilla og blå,fikk oksygenmaske men da fikk jeg helt panikk så jeg røske den bort og begynte og spy:(

etter 1 time med pressrier så var endelig jenta mi ute! på den siste pressrien var jeg helt sikker på at jeg skulle dø,jeg var totalt utslitt,klarte så vidt og puste og hadde fryktelig vondt!! hadde lyst til og hoppe ut av vinduet! hehe

jeg fikk jenta mi opp på brystet hun var helt nydelig! hun var så bitteliten! 2965 gram og 50 cm lang og 34.5 i hode omkrets.hun hadde masse langt svart hår! hun var ute kl 17.53 den 1 februar.9 dager på ovetid!

mamma klippte navlestrengen,og jeg blei sydd og fikk på meg ei sexy nettingtruse og en bleie og en utrolig behaglig sykehusskjorte,etter en samtale med JM om forskjellige ting så fikk jeg besøk av søtera mi og datra og veninna mi og mammaen hennes..etter det ble jeg kjørt til barsel:)

det var min fødsels historie kort fortalt:) dette var en sykt smertefull men en helt sinnsykt fantastisk opplevelse!! og jeg har blitt MAMMA!

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...