Xenaen Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Ja i utg.pkt skulle jeg jo være sjelden på kontroll, men så har det seg slik at jeg følte meg i så dårlig form da jeg var 8-10 uker på vei, så jeg fikk ei venninne til meg som jobber på legekontoret til å ta alle prøver av meg. Så var jeg på hos lege i uke 12, men det var jo ikkeno som feilte meg. Tidlig UL i uke 14 pga stort sf-mål. Så var jeg hos jordmor i uke 16, og gikk gjennom prøvesvar osv, og ordinær ul i uke 19. Så bestilte jeg time hos legen i uke 22, fordi jeg var så plaga med hodepine og kynnere. Han tok liksågodt og fylte ut og målte de viktigste tingene. Og nå skal jeg til ordinær kontroll i uke 24. Det vanlige er jo en kontroll ca uke 12, så ul, deretter i uke 24, 28, 32, 36, 40, 41 og så overtidskontroll i uke 42. Men så orker jeg jo ikke å avbestille de ordinære timene mine bare pga disse jeg har hatt innimellom. Så da blir det slik. Har du fått sjeldne kontroller siden du spør?
Mammaaaaaa Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2007 Ja synst det... Var på 1.kontroll i uke 11 og han gjorde ingenting utenom skrive skjema og gu. Og neste kontroll er uke 24 sa han, så det er vel rett da... Måler de magen og sjekker urin og vekt og sånt på ul-undersøkelse da?
Xenaen Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Nope, det e de jeg synes er det merkeligste med dette nye systemet. Man får jo forferdelig lite oppbacking i de her første månedene når man er så usikker og slikt! Men legen min ga meg beskjed om at jeg bare måtte ta kontakt dersom det var noe, så jeg har tatt han på ordet , jeg
Moonflower Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Jen skal gå annenhver gang til lege og jordmor så legen har satt meg opp "etter reglene", mens jordmor syns det ble lenge mellom hver kontroll (siden jeg er førstegangs) så hun spurte om jeg ville komme en gang pr måned fra dag 1 - så da gjør jeg det ) Føles litt tryggere på en måte
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Har vært på kontroll hver 4 uke jeg, men bare hos jordmor. Skulle visst bestille time hos lege neste gang sa hu. 1 konrtoll med lege når jeg var i uke 4. Jeg har bestilt timer sjøl jeg. og da har jeg bevisst tatt 4 uker i mellom. Synes det er en grei avtand mellom kontrollene, hadde for mye forstervann med førstemann og ble lagt inn 1 1/2 uke før tidan pga svangerskapforgiftning. Er i uke 23 nå. Lykke til!
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Jeg skal i utgangspunktet på kontroll i uke: 12, 24, 28, 32, 34, 36, 37, 38, 39 og 40 (evt 41) Altså 10 kontroller. Jeg skal ofte på slutten pga at jeg har hatt svk.forgiftning før.
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 jeg er i uke 14 og har vært på 3 kontroller. er til kontroll hver 2-3 uke..
Markjordebær Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Syns det er så vanskelig å vite når man skal. Alle sier jo forskjellig! Har vært hos legen min allerede 3 ganger, en gang til ord. kontroll og to ganger på grunn av mye kvalme og oppkast. Fikk time sist gang da jeg var hos lege til neste kontroll....det er i uke 15, ho sa ho gjerne ville ha en time da pga lavt blodtrykk og lavt jern. Hun sa samtidig at jeg skulle bestille time hos jordmor, gjorde dette og fikk time der i uke 16. Har UL i uke 18.... Syns jeg er til kontroll hele tiden jeg da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå