Gå til innhold

trenger et godt råd her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så sliten

Har sovet dårlig i lengre tid, er nettopp ferdig med en antibiotikakur og antibiotika gjør meg dårlig..

Våkner hver natt av forferdelige mareritt,

er sliten og tiltaksløs hele dagen, og nå kjenner jeg at noe lurer i bihulene mine...

Har hatt migrene i to dager... er så sliten!! I morra har jeg innlevering i et viktig prosjekt på skolen.. (el presentasjon da..)

Legen min sier man ikke skal ta paracet eller lignende i svangerskapet.

Men jeg må innrømme at nå har jeg veldig lyst til å ta en bare for å få sovet skikkelig i natt..

Jeg vet at mange her inne sier at paracet ikke er skadelig,

men blir jo litt skeptisk når legen sier at det ikke er greit.. han ville feks ikke tillate meg å ta en paracet da jeg fløy til Kina for å minke belastningen ved reisen..

er 20+1..

hva tenker dere..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter vel at du skal begrense bruken av smertestillende, men kan ikke se at det er noe problem at du tar deg en paracet for å få en god natts søvn.

Ibux skal du vel holde deg helt unna!

God bedring:)

Skrevet

Jeg tenker som så:

1. Min lege sier at man kan ta paracet når man er gravid.

2. Det er uansett mindre skadelig at du får sove godt denne natta enn at du har fått i deg noen mg paracetamol!

Så ta tar du deg et par paracet, stenger lyset og legger deg med hodet høyt, for å avlaste bihulene dine. Og kanskje til og med gå så langt å spraye med litt nesespray (har jeg også snakka med legen min om - han mener den største faren er at man blir avhengig av dette.)

Lykke til på presentasjonen i morgen, det går sikkert bra!!

Skrevet

Eg hadde tatt ein paracet med godt samvit! Det er jo ikkje bra for krembolla at mamma har det ille - og du treng verkeleg ei god natt!! Prøv å få roa over deg, drikk noko godt og avslappande og ta ein paracet før du hoppar til køys.

GOD GOD BETRING!!

Skrevet

Det synes jeg var rart. Min lege har nemlig sagt at det eneste jeg skal ta er paracet for å få feberen ned og for å få sove. Jeg fikk ikke antibiotika...... Men jeg vet flere som har fått det.

Lykke til

Skrevet

Antibiotika må vel være mer skadelig enn paracet og nesespray...? Eller.. Det dreper jo ALLE bakterier jo.. Hmmm.. Lurer fælt på dette.. Må spørre legen min jeg og..HeHe..selvom de tydeligvis ikke mener det samme. Ikke greit når de ikke vet helt sikkert!

Driver med influensa nå (tror jeg), Vet ikke om jeg bare skal "stå han av" eller om jeg skal ta nesespray og evt andre medisiner mot det. Har tatt en paracet igår, pga innmari hodevondt..

Skrevet

Jeg tok paracet da jeg hadde feber, fikk beskjed om at det gikk greit... (heller det enn høy feber fikk jeg beskjed om)

Skrevet

Ville bare si at jeg tok en paracet i går før jeg la meg, og det gjorde så godt! Å få sovet en natt, migrenen slapp og bihulene føles mye bedre!

Har fått antibiotika for UVI, den skal visstnok ikke være skadelig. (ikke penicilin).

Nei, legen min er kjempenøye i forhold til smertestillende og andre medisiner, -han er heller ikke noe for disse naturmidlene (som en får mot UVI feks...) men sverger til tranebærjuice og sånne ting da..

Takk skal dere ha jenter. Jeg tror jo ikke selv at lillejenta tar skade av en paracet eller tre i løpet av et helt svangerskap... men når legen er så streng, så blir jeg litt urolig!

Skrevet

jeg gjør som deg, bare paracet for å få sove! ;)

Medisiner er generellt ikke så farlige i 2. som i første trimester.

Skrevet

Jeg må si den legen din høres litt merkelig ut i mine ører... Ikke ta paracet i svangerskapet, enda det står på pakningsvedlegget at det ikke er farlig å bruke for gravide... Det er da bedre at mor har det bra og får sove, så lenge en ikke misbruker paracet.

Og at han ikke har troen på tranebær...?! det beviser for meg at han ikke har satt seg inn i hvordan det funker, spør du meg... Og det irriterer meg at leger bestemt sverger til kjemisk fremstilte medisiner, isteden for naturmedisin, som vi mennesker har brukt å flere tusen år..!!!! Hvor er logikken her...? Jeg bare spør....

Skrevet

Du kan ta paracet !! Ikke ibux , men paracet . Du kan ta to også . Tenk på de gravide med kronisk migrene eller andre kroniske smertefulle lidelser. Tenk på hva man gir gravide på pre-føden (man gir forte og t.o.m petidin , og nå snakker vi ikke om fødsel) . Du kan såvisst ta paracet heelt trygt , og jeg ville ha likt å tatt meg en alvorsprat med legen din som tydligvis trenger en re-touch på utdannelsen sin . P.g.a at han og jeg deler lik utdannelse (får jeg håpe) så signerer jeg anonymt, og det er egentlig uetisk av meg å gi medisinske råd her , men når jeg hører den type sprøyt ringer alle mine varselslamper . Selvfølgelig skal du ikke tygge i deg en haug med smertestillende hver dag , men ved behov kan du trygt ta to paracet uten at barnet ditt tar skade. Hadde dette vært tilfelle så hadde det stått med fet skrift på pakken . Har selv tatt paracet under graviditet p.g.a svangerskapsmigrene og datteren min er en nydelig , sunn og smart tolvåring. Ta paracet , og om du er usikker så kontakt legevakten eller en annen lege . God bedring jenta mi !

Skrevet

Høres ut som en veldi teit lege d der!

Eg har spurt to forskjellige lege, apoteket, åg legevakta, åg dem sei at man kan ta d, selvfølgeli ikkje stappe masse i seg, men eg har no fått beskjed om at eg kan ta paract (eg e syk eg ågså).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...