Gå til innhold

November: Hvor tid legger dere babyen deres?


Skorpion

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 12 uker i dag. ;o) Pleier å begynne å stelle ca 20.30-21. Hun er trøtt. Noen ganger sovner hun og våkner opp igjen etter en halv time og da sovner hun gjerne ikke igjen med en gang. Eller så vil hun ikke sove. Så legging her bruker vi 1 til 1 1/2 time på. Håper det kommer seg snart. Holdt på sånn ca 4 uker.

 

Håper mange svarer. Kjekt å lese hvordan andre med barn i den alderen har det med legging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt er også 3 måneder idag!! Han legger seg ca. kl. 2030-2000. Noen ganger 1915, varierer litt. Må si at han sover veldig lite på dagtid, har kun en skikkelig dupp som kan vare 1-1,5 time - ellers så er det kun 15min. dupper.... en to-tre i løpet av dagen. Han sover altså fra leggetid til ca. kl. 6-7 om morgenen, så amming på natta er det lenge siden jeg har gjort.... får pupp da og sovner igjen, våkner mellom 8 og 9 igjen. Da er vi klar for dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da sovner hun gjerne ikke for natten før 22.30 og sover til 04.30 og så må jeg vekke henne 07.45 for skal kjøre storebroren på skolen. Så synes hun er flink når hun først sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 2,5 mnd og vi legger han ca 19...... eller han får pupp på soverommet da og legges etterpå, så blir vel nærmere 1930. Da sover han til alt mellom 22 og 02, får pupp og sovner igjen. Spiser 0-2 ganger til iløpet av natta og står opp ca 08.

Deilig de nettene han sover enge og bare spiser en gang, men har ikke kommet inn i noe fast rytme virker det som så vi vet aldri hva natten bringer :) Men han er grei og sovner så snart han har spist da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legges snuppa ca 19, da sovner hun stort sett med en gang. Hun sover til ca 5, da får hun pupp, så sover hun videre 2-3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Min lillemann var 3mnd.igår. Han har hatt kolikk siden han var ca 3uker gammel. Det har vært en kjempetøff tid! Han skrek hele natten og sovnet ofte ikke før 06:30 om morgenen. Men plutselig her en natt rettet det seg.

Han sovner nå mellom 20:30- 21:00 ca.Må som regel inn 1-2 ganger å gi han sutten og da sovner han. Han har en liten koseklut med mammalukt på over halve ansiktet som han snur seg mot. Den er veldig effektiv! Da kan han sove alt fra 7-11 timer. Helt utrolig! Han sover faktisk på sitt eget rom t.o.m.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi og legger han i 20- 20.30 tiden. Trur jeg kan begynne før og, for han er ganske sutrete på kvelden. Da sover han til ca 5.00, får litt mat og sovner igjen. Våkner og vil opp rundt 08.30. Deilig å begynne å få rutiner på ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 13 uker i dag, og han legges mellom 22.00 og midnatt. Da får han siste flaske og bleieskift og så sover han til 5-6 omtrent, og etterpå til 8-9. Han over ganske mye på dagtid syns jeg, en dupp på formiddagen, og en lang en på ettermiddagen, opptil 3 timer da! Så det er vel derfor han er ganske våken utover kvelden, men det er helt greit når han er så liten. Mens han sover på ettermiddagen får jeg tid å gjøre mye vasking eller andre ting, istedet for å bli avbrutt etter en halvtime.

 

Gleder meg til han sover lengre om natta, hvis jeg noen gang får sove 8 timer i strekk igjen skal jeg feire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa legges ikke før 23, ca - fordi hun har hatt kolikk og har blitt båret rundt fra 20 - 24 hver kveld i ukesvis. Nå er det nesten borte, men hun er litt urolig på kveldstid fortsatt. Hun kan sovne på sofaen rundt 21, men våkner hvis vi prøver å legge henne i senga før 23. Tror vi med kolikkbarn kanskje må regne med å slite litt lengre for å få inn gode kveldsrutiner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er født 09.11.06. Vi legger henne i 20.30-21-tiden. Da pleier hun å sove til ca. 03. Etter litt pupp sovner hun raskt igjen og sover til ca.07.

 

Jeg har prøvd å legge henne tidligere, men da har hun ikke sovnet før kl.23. Skikkelig slitsomt å høre på gråting i flere timer. Siden hun er så liten, er terskelen for barnegråt ganske lav i hjemmet vårt. Det betyr MANGE turer på loftet, og en følelse av å ikke ha skikkelig kveld i det hele tatt. Da er det bedre at hun er litt urolig nede i stua, og at hun faktisk sover noen timer før vi legger oss!

 

Det var veldig interessant å lese innleggene deres under de forskjellige temaene! Så aktuelt når vi har babyer på samme alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...