Gå til innhold

Ikke lenge til jeg får vite når de skal ta keisersnittet!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei bompymamma

Lurte på kortid du har termin, skal til stord 1 mars og få vite datoen?

Kan du skrive når du har fått datoen? er litt spent sjølv:)

Ps var du på treffet på frugård på onsdag? Var veldig kjekkt, men fikk ikkje med meg alle nicka c",) Kanskje du kan være med neste gang

Har termin den 25.mars, forøvrig på min egen 29 års dag : )

Kanskje noen av oss "tas" den samme dagen? Skal til samtale den 22 denne mnd, for å få vite datoen.

Var forresten ikke på treffet på Frugård, ettersom jeg bor et stykke vekke fra Stord. Men skal definitivt innom der å ta meg en creolsk kyllingrett før jeg reiser hjem. Har begynt å drømme om den allerede. MMMmmmm, hehehe : )

Når er terminen deres?

Annonse

Ja, det var et par mnd etter meg det, men dere har da termin nær hverandre.

Skal komme innom å publisere datoen jeg får. Håper jeg blir "tatt" en ukes tid før.

Lykke til videre med svangerskapet så lenge!

Forresten, barnimagen3, du får jo vite når de skal ta deg før jeg får vite det. Kan ikke du også komme innom og si hvilken dato du får? Er så utrolig nysgjerrig på hvor mange dager før de pleier å ta på Stord. Synes det virker så forskjellig fra plass til plass, noen kjører ett par-tre dager, mens andre tar man 2 uker før.

Eg fekk 5 dager før sist gang, men då fikk eg ikkje veta om det vart ks eller vanlig før tre veker før:)

Bruckner seier ti dager før no, men får sjå kva dei seier på samtalen, håper og på ei veke før:)

Trur barnimagen3 fekk ni dager før sist,men er ikkje heilt sikker:)

Hei,hei

Jo, klart eg ska sei ka dei sa om da og korti da blir. Stemme da keisersnitt3, sist tok dei da 9 daga før. No e termin mykje meir usikker, men håpe/trur dei sku ta ein ny UL for å sjå kor stor ungen e no, so får me sjå ka dei jere ut ifra da.

Berre 1 veka ijen no:-), men eg e egentli mest spent på om ungen ser frisk ut, e alltid nervøs for da:-(..........

Snakkes

Hei

Ja, no har eg vore på UL og samtale på sjukehuset. Følte at EG ikkje fekk so møkje ut av da, men iallefall fant dei ein dato som keisersnittet skal taes og da blei 16 mai.

Lykke til med dåkas undersøkelse:-))) og keisersnittet!!!

Heihei!

Ja, då har eg o vore te samtale, å eg følte hellår ikkje at eg fekk så møkje ut av de. Fekk hellår ingen dato, fårr jordmor sa at di hadde bjunt me et nytt system, så eg sko få brev i påsten... Så då va de bare å smøra seg me ytterligare tålmodihet, å venta på breve i kommanes veka. Syns de e litt tett åpponna termin, men trøste meg me at eg ikkje hadde fått visst datoen viss eg sko føtt vaginalt. Eg vett vertfall at de blir mellåm 10. å 15. mars.

Fekk besje at åperasjonen tok ca 30-40min, å at bedøvelsen blei jitt i ryggen (spinal). Denna sko eg ikkje kjenna nåke særlikt te. Men de sko nå værra ganske så månge inne på åperasjonssalen. Kåm utav tellingen me 4 personar tror eg. Va lege, operasjonssjukepleiar, operatør, operatørassistent... Blir ganske så sosialt : )

Ellårs fekk eg den kreolske pastaretten min på Frugård, å e storfårrnøyde me turen : )

Lykke te me keisarsnitte du o!!! : )

Heisann

Hmmm, var no utruli rart at du ikkje fekk ein dato der og då. Nevnte dei ikkje ein gong korti da mest sannsynlig vart då? Blir jo ganske nærme termin synes eg då men. Du snakka vel med fødsellege og jordmor??

Du kan jo ha nåken me deg inn på operasjonssalen visst du vil, sjøl om da e mange helsepersonal der. Stemme ialefall da dei seie om operasjonen. Tar ca 2-3 minutt å få ut babyen og resten av tio te å sy deg "sammen" igjen.

Håpa du snart får vita korti da blir då og so må du je oss beskjed om koss da jekk:-))

Annonse

Di sa at de mest sannsynlikt blei mellom 10. og 15. mars, men at di ikkje konne ji meg eksakt dato. Håpa eg får breve i påsten imårå. Ska bli rart å få vita bursdagen te andremann sånn : )

Snakkte me både fødselslege å jordmor, ja. Syns de hadde vært greit å hilsa på dei så sko snitta meg før dagen e der. Men, men...

Ska skriva når breve har kåmt, å informera åm både ka info eg får å datoen : ) : )

Heihehi : )

Ja, nå har brevet kommet. Terminen min er 25.mars, men datoen for KS er satt til torsdag 15.mars. Perfekt dato : )

Synes egentlig ikke det var så mye info. Bare litt ifht hva som skal skje, og det du bør ha med deg.

Innleggelsen skjer dagen før, så jeg må møte kl.12 den 14.

Da skal de ta blodprøve, sjekke blodtrykk, fosterlyd etc. Skal også ha en samtale med lege og spesielsykepleier denne dagen.

Kan ikke innta mat eller drikke etter kl.24 onsdag kveld/natt. Og for røykere, kan man ikke røyke etter kl.18 dagen før.

Operasjonen vil skje tidlig dagen etterpå. Mellom kl.0730 og 0830, slik jeg forstår.

Dette var merkelig, og kommer sikkert til å føles helt rart å bli innlagt på sykehuset, våkne dagen etterpå, og vite at innen et par timer har jeg barnet hengende i puppen : )

Gleder meg grenseløst!!! : )

Lykke til videre, begge 2!!!

Hei hei. Så spennende da c",) er jo bare to veker til det, heldiggrisen:)

No er det bare to dager til eg skal på samtale så begynner å bli spent eg og no:)

Ønsker deg lykke til, og kom gjerne innom og fortell om ks når du er i form til:)

klem fra

• 1 måned senere...

Heisann!

Ja, nå er var det gjort! : )

Fikk ei nydelig lita prinsesse den 15.mars, og alt gikk vel og bra med både mor og barn.

Må si det at Stord sjukehus er et kjempefint sykehus å føde på!!! Er så glad for at vi valgte det, selv om Haugesund sykehus ligger mye nærmere.

Onsdag den 14.mars kjørte jeg og mannen min forventningsfulle opp til Stord. Vi henvendte oss på føden, og ble ført til familierommet de hadde satt av til oss. Rett etterpå var det igang med sparketest og blodprøver. Operasjonslegen kom ned på ettermiddagen og informerte oss om inngrepet. Anestesilegen kom kort tid etterpå, og informerte om bedøvelsen. Etter dette var det bare å vente til morgendagen. Vi fikk "fri" til å ta oss en tur ut å spise på kvelden.

I 8-tiden torsdag den 15.mars, kom jordmor og en jordmorassistent for å klargjøre meg til operasjonen. De satte inn kateter, barberte meg, og jeg fikk på meg en av disse fine skjortene deres. Så var det bare å vente på klarsignal fra operasjonssalen. Syntes vi måtte vente ei stund, men det var ikke lenger enn 40 min ca.

Så ble jeg trillet opp, og inn i operasjonssalen. Der la jeg meg over på operasjonsbordet, og de stakk ei nål i høyre hånd, og en i venstre. Måtte legge meg i fosterstilling for bedøvelsen. Kjente ikke noe til stikket, men kjente bedøvelsen etterhvert som de pumpet den inn. Var en slags varme som bredte seg ned beina mine, og beina føltes som om de sov. Prikket ustanselig. Merkelig følelse. Kjente jeg ble sinnssykt kvalm, og følte virkelig for å spy. Spurte en av sykepleierne om det skulle være sånn. Han ga meg da ett eller annet, som iallefall funket iløpet av et minutt. Formen var igjen bra.

Mannen min kom inn, og etter 5min spurte jeg når de skulle begynne. Fikk beskjed om at de allerede hadde startet. Kjente ingen smerte, men følte at de "berørte" meg. Plutselig hørte jeg de sa at barnet var ute. De holdt henne opp, slik at jeg skulkle få se henne. En nyyyyyyydelig mørk prinsesse!!!!! Så da ble den herlige lyse prinsessen vi hadde hjemme kjempeformøyd! For hun ville ikke høre noe av at det kunne bli gutt, for hun SKULLE ha søster!! : )

Hadde hastesnitt og narkose sist, og vil absolutt anbefale planlagt snitt med spinalbedøvelse!

Masse lykke til med deres snitt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...