Dumpel Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Hikker babyen deres mye? Det kjennes ut som nurket hikker et par ganger om dagen.. (32uker)
FrkVissVass Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 det varierer, noen ganger hikker hun ikke hele dagen, andre dager hikker hun nesten hele dagen føles det som, mange mange ganger hvertfall
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Alltid når jeg skal legge meg, koselig egentli;) Men hun hikker kjempe raskt, mye raskere enn meg...hehe.... 2 sek. mellomrom lissom...
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 ja her hikker han flere ganger til dagen....jeg syns det er skikkelig irriterende jeg... åååååååååå.. blir nesten sur..hehehehe
H med en prinsesse+ en i magen Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Godt det ikke bare er meg som synes det er irriterende med den hikkingen. Også varer det jo så lenge om gangen. Tok tiden sist, 10 minutter... hehe.... Tror lille tulla nok synes det er irriterende hun også, for hun rører alltid så mye på seg når hun holder på. Stakkars.
Pilje Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Det e myyyye aktivitet hær,men hikking...vet ikke...Kossn kjenne man forskjell på evt nånn "bokseslag"? Eller kanche æ bare kjenne hikking:)
m@rie82 Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 hei! vesla hikker hver dag nå. er i uke 36. tror hun har hikket hver dag siden rundt uke 34. det er kos å kjenne, hehe!
Dinasmor Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Jeg kom til å tenke på: er det noen sammenheng med barn som hikker mye i mors mage og kolikk? Har ikke peiling siden jeg er førstegangs, takknemmelig for svar!
Krølle79 Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Snuppa mi hikker også daglig.. Og jeg synes det bare er kos, jeg, for det er et tegn på at hun har det bra, har jeg hørt. Også er det litt sjarmis at magen liksom "hopper" litt når hun gjør det.. Dinasmor: jeg er ingen ekspert altså, men jeg har lest/hørt at bebbisene trener på å puste, og at de gjerne avslutter med å hikke.. Bl.a. fordi dette styrker mellomgulvet og muskler osv.. Det skal visstnok være et trivselstegn at de hikker.. Jeg har i alle fall ikke hørt at det har sammenheng med kolikk senere, men mulig andre har hørt noe annet..?
Dinasmor Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Takk for kjapt svar Krølle79. Jeg håper der er ingen dokumenterte sammenhenger (eller at det er mange med den erfaringen at hikking har noen sammenheng med kolikk) -for Dina hikker i lange strekk hver kveld/natt! Nesten så mye at jeg ikke får sove og av og til våkner jeg av hikkene. Men far synes det bare er deilig når jeg legger magen inntil låret hans og han kan sovne til hikkingen hennes. Uansett er det jo et tegn på liv der inne. Og det er sikkert som du nevner en grunn til at de hikker og står i nå på slutten Noen andre som har erfaring fra tidligere barn/svangerskap?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå