Gå til innhold

Olav, Håvard,Magnus, Oskar, Eirik-hvilke er finest til Maria?

Anbefalte innlegg

Hei!

Takk for hjelp med guttenavn på H, jenter! Syns Håvard var et godt forslag.

Da lurer jeg på om dere kan hjelpe meg litt til med å rangere navnene jeg har på listen min:

Olav

Håvard

Magnus

Oskar

Eirik

Og datteren min heter Maria, så det skaljo klinge fint sammen. Tuuuuusen takk:))))

Fortsetter under...

Vi har visst utrolig lik smak når det gjelder navn, denne listen er nesten helt lik min! Det eneste navnet vi ikke har er Oskar. Ellers synes jeg de andre er kjempefine! Ville mest sannsynlig brukt Magnus selv. Vi vurderte Håvard sist, men så ble det jo ei lita jente da!

Med så mange flotte navn blir nok gutten fornøyd uansett!!

Annonse

Heter selv Maria, så datteren din har et vakkert navn :-) Men, Maria er et hebraisk navn, så etter min oppfatning er det helt feil å velge norrøne og nordiske navn til dette! Synes derfor ingen av navnene passer sammen med Maria, selv om de er fine i seg selv. Liker best Eirik og Oskar. Men - ville absolutt funnet et annet hebraisk eller bibelsk navn i stedet.

Flotte navn! Min eldste heter Magnus, nr 2 heter Sigve... Eirik har stått på vår liste også tidligere. (Lurer litt selv på hva nr tre skal hete...,) Men Magnus er faktisk utrolig bra navn! Er så godt fornøyd med det navnet selv!

Jeg synes alle navnene går fint sammen med Maria.

Min rangering:

1. Håvard - flott navn!

2. Olav - også flott - litt "konge" minus

3. Oskar - helt greit

4. Eirik - litt kjedelig/vanlig

5. Magnus - for vanlig etter min smak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...