Gå til innhold

ang vektnedgang på mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å miste mye vekt og allikevel stor spise når man ammer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare for meg selv:

Jeg ammer og spiser masse! Noen dager etter fødselen hadde jeg min gamle vekt igjen, og har den fortsatt etter 5 mnd med amming. Spiste masse før også, føler ikke at ammingen har så mye å si verken den ene eller andre veien for meg.

Har også lest (i KK, vet ikke hvor sant det er) at man forbrenner minimalt med kalorier når man ammer (stod at det utgjorde ett ekstra glass med melk pr dag tror jeg det var...).

Skrevet

sånn og forstå...

takk for svar...

jeg har to barn fra før og rasa ikke ned sånn som jeg har gjordt nå gitt.... er 10 kilo lettere nå enn før jeg ble gravid og lillegutt er bare 7 uker... må få med at jeg ikke var tjukk før heller så er en smule slank nå ja hehe

Skrevet

Så lenge du spiser greit(1800-2000 kcal pr dag) skulle det holde. Du forbrenner litt mer pga amming - tilsvarer et par brødskiver og et glass melk/jus. Du har jo to barn å løpe etter nå, og ett å amme. Ikke så rart du raser ned, kanskje? :-) Så lenge det går greit for deg, så behøver du nok ikke bekymre deg.

Skrevet

jeg hadde bare lagt på med 10 kg i sv skapet og var veltrent / slank i utgangs punktet.. begynte å trene etter fødsel og spsise sunt.. alikevell er det først nå jeg ser ca lik ut som før jeg bel gravid.. mini er nå 4mnd..

:) men det har vel gått ganske fort alikevell.. :) bare litt hud igjen..vet ikke med vekta da.. har jo bygget litt muskler.. men kles str er tilbake i hvertfall..

Skrevet

Niks!

Hjelper ikke her iallefall...

Hørte at overfllødige kg ammer man av seg,

men hos meg stoppet det opp, må tenke på hva jeg spiser og trene for å gå ned noen etterlengtede kg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...