Hoppetussa Skrevet 8. februar 2007 #1 Del Skrevet 8. februar 2007 Dere som har søkt eller skal søke: hva legger dere vekt på i forhold til barnehageplass? Veldig fristende å bare tenke beliggenhet, for da er det 500 m til nærmeste barnehage, men de har kun 0-6 års-avdelinger, og jeg synes det blir litt voldsomt for vesla jeg! Ellers ser jeg vel mest på beliggenhet, og hvordan de framstår er også litt viktig, men kommer som 3.prioritering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 8. februar 2007 #2 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg bor i en bydel i Oslo med stor innvandrerandel (over 50%). Da vi flyttet hit var jeg fast bestemt på at jeg skulle søke barnehage gjennom arbeidsplassen, der innvandrerandelen er mer representativ for den generelle befolkningen. Har søkt begge steder, siden det er to uavhengige opptak. Men vi har bestemt oss for å tenke beliggenhet i stedet for. Så om vi får plass her i bydelen blir det nok barnehage her. Har en venninne av en venninne som har små barn i dette området. Hun har jobbet i endel barnehager her mens hun har vært hjemme med små. Og hun kjenner flere småbarnsmødre. Anser henne som en fornuftig jente, så jeg har faktisk lagt veldig vekt på hennes vurderinger da jeg satte opp barnehageønsker. Men jeg valgte den barnehagen som hun satte som nummer to som nummer en i stedet nettopp pga beliggenhet (40 meter) i motsetning til den hun satte som nummer en (500 meter)... Barnehagetettheten er veldig stor her i bydelen, tror det er minst tolv barnehager i en maks-radius på en kilometer... ) (Men det bor mange her også, så det er jo ikke allikevel sikkert at man får plass!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små:-) Skrevet 8. februar 2007 #3 Del Skrevet 8. februar 2007 For oss er det veldig enkelt - vi ønsker å han lillemor inn i samme barnehage som storesøster. Det er vel også eneste muligheten vi har til å få barnehageplass til henne. Ikke best dekning i forhold til småbarnsplasser i denne kommunen. Det er en barnehage som ligger i skogkanten, med gode uteområder. Og det er den barnehagen som ligger nærmest - og den som har flest barn som skal begynne på skolen som ligger 50 meter unna. Men de har 0-6 års avdelinger. Jeg ser ikke på dette som noen stor ulempe. De små blir mer som maskoter på avdelingen. Mellomsten har en ettåring på avdelingen nå, og har mange minimammaer som passer på henne - så hun har lært seg å si ifra, ja! De hadde samme løsning i forrige barnehage vi hadde til mellomsten, og det var også positivt for våre barn. Jeg er ikke så redd for søskenavdelinger, men så er også minsten her vant til å bli herjet med av større barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 8. februar 2007 Hun må jo tåle litt også, men hadde det ikke fungert, hadde det vel heller ikke eksistert 0-6-avdelinger! Det var flotte tanker å ta med seg. Jeg kjører forbi mange barnehager på vei til jobb, så sånn sett spiller det jo ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små:-) Skrevet 8. februar 2007 #5 Del Skrevet 8. februar 2007 Det jeg ville ha vektlagt mest, var å komme i barnehage der de fleste vil komme til å starte på samme skole! Vi hadde en ansattebarnehage tidligere, og hadde det helt topp der - men det var ikke gøy for eldsten å begynne på skole og ikke kjenne noen, når alle de andre kjente mange:( Klarte ikke å holde meg unna for å presisere det siste rådet, nei;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3enga<3 Skrevet 8. februar 2007 #6 Del Skrevet 8. februar 2007 jeg hadda lagt vekt på at det var en egen små barns avdeling.. pluss at jeg ville ha undersøkt litt hva den enkelte barnehagen står for. om hvor ofte det er varm mat, om hva di holder på med sånn i det daglige. for det varierer veldig. mini her er i en bhg som brker kun øko mat, baker brød selv, varm mat fler ganger i uka.å en filosofi jeg liker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benni-min Skrevet 8. februar 2007 #7 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg ville ha Benjamin på en 0-3års avdeling. Eller i en så liten bhg at han ikke "drukner" i unger. Siden han får regelmessig fysioterapi, kommer han langt fram i køen, så da valgte jeg en bhg jeg har jobbet i. De har god kontakt med slike folk, og de har en spesialavd for funksjonshemmede barn pluss en småbarnsavdelig og en stor-barnsavd. Håper han kommer inn dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 8. februar 2007 #8 Del Skrevet 8. februar 2007 Har en venninne som jobber som førskolelærer. Hun sier at "problemet" med 0-6 års avdelinger som regel ikke er de minste. Det er heller at de voksne bruker så mye ressurser på de små at det blir mindre tid på de store enn de ville ha fått i en "stor-barns-avdeling"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 8. februar 2007 Nå får jeg jammen gode råd! :-) Har tenkt på det du sier her, og alle barnehagene ligger sånn til at det er stor sannsynlighet for at hun begynner på samme skole som dem. Lita bygd dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tre små:-) Skrevet 8. februar 2007 #10 Del Skrevet 8. februar 2007 I vår barnehage treffes barna på de forskjellige aldersgruppene på tvers av avdelingene, og har tema de ulike dagene.. Dermed blir barna tatt vare på i sine ulike behov allikevel. De eldste er elger, og går lengst turer på turdagene, så kommer rev og ekorn, og de minste er mus (de går ikke langt, men litt opp i skogkanten;-) ) De bruker ulike pedagogiske opplegg for å fremme utviklingen i de forskjellige aldersgruppene. På denne måten blir også barnet trygt på hele barnehagen, og kjenner ofte de voksne på de andre avdelingene like godt som de voksne på egen avdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Tiny Skrevet 8. februar 2007 #11 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg har lagt mest vekt på at det er nærme. Her har alle barnehager småbarnsavdelinger og det er mange å velge mellom. Det er også ganske dårlig med dekningen under 3 år, så er veldig usikker på om vi i det hele tatt får plass. Har nå søkt på alle i kommunen jeg, så får jeg plass blir jeg overlykkelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
18.juli/29juli Skrevet 8. februar 2007 #12 Del Skrevet 8. februar 2007 1.at den var noen meter unna der vi bor 2.stort uteområde 3. at de har drevet b.hagen i mange år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
18.juli/29juli Skrevet 8. februar 2007 #13 Del Skrevet 8. februar 2007 carina jobber også i 0-6 avd. problemet er at det blir for lite tid til de store. de små krever jo en person:) det vet vi jo alt om..tihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathy28 - mor til 2! Skrevet 8. februar 2007 #14 Del Skrevet 8. februar 2007 Jobber som pedagogisk leder jeg.Så får med meg barna i den barnehagen jeg selv jobber( rekrutteringsplasser). Synes det er veldig praktisk og jeg vet jo hva som foregår der! Føler meg faktisk veldig priviligert som har denne muligheten.Får fulgt med hva som skjer rundt barna mine hver dag! Ser litt av hva foreldrene går glippa av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå