Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei dere!

luere på om det er fler av dere som har samme problem som meg.

jeg fikk en sønn for 2 uker siden og han ammer,men nå har jeg fått et ganske dypt sår/rift på venstre bryst og det gjør så grusomt vondt når han skal suge på det brystet så nesten tårene triller,skal jeg bare la han suge på det andre el hva skal jeg gjøre? har ikke lyst til at han skal begynne med flaske enda heller.har kjøpt purelan 100 på apoteket,men synes ikke den hjelper så mye.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8148793-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei datter på tre uker. Jeg hadde vannblemmer som ble til åpne sår og skorper. Det gjorde grusomt vondt!!! Jeg brukte krem, men lot også brystene luft tørke en del uten å tørke dem etter hun var ferdig... melk og barnets spytt skal være bra! Dette funket for meg.

Du bør ikke bare la ham ta fra et bryst. Det reduserer produksjonen i det andre og han kan få et favorit bryst... var det de sa på sykehuset til meg hvertfall!

Jeg fikk også et tips av ei venninne om å bruke sånn som en har teen i... når du har løs te og skal ha det i koppen... vet ikke hva det heter! Men en sånn type sil hvertfall! Hun knakk den i to og la det rett på brystet. Dette gjør at såret får luft og kan gro. Du kan samtidig bruke bh, men du kan liksom ikke gå ut sånn...

kjære deg

bruk nå brystskjold på det ene brystet for en tid mens det gror..lagd av tynn silikon..som du trer på brystet før amming..det tar av litt for vondten. ellers: bytt ammestilling mellom tvilling og vanlig så det ikke gnager på samme sted. Pump det vonde brystet og amm det med det andre til detgror..håper du kan bruke noe av dette..

Bruk brystskjold når du ammer. Ikke bruk pumpe for mye, for det kan faktisk gjøre vondt verre. Prøv heller å håndmelke (det tar lang tid, men det skåner brystet mest) På dagtid bør du bruke skjell, for å skjerme brystet fra gnaging mot bh. Om natten bør du bruke lanolinsalve ( pure lan 100 fåes på apotek) og ullinnlegg.

Jeg hadde åpne sår, og blødde fra begge brystene, men etter 4 dager var det grodd såpass at jeg kunne slutte med skjold (bebisen får i seg mindre melk når en bruker disse) og etter ca 1 uke kunne jeg amme normalt uten at det gjør vondt.

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...