Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Vet noen om tidlig sykemelding i svangerskapet har innvirkning på hva man får utbetalt som lønn i permisjonen?
Nenya^juni2010 Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Skal ikke ha noen innvirkning.. Sykepenger regnes som inntekt så vidt jeg forstår..
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har vært 100% sykemeldt siden jeg var 9 uker på vei. Nå er jeg 26+6, og blir sykemeldt ut svangerskapet. Sykepenger regnes som intekt og har ingenting å si for permisjonspengene dine. Det som er minuset er at du får veldig mye mindre feriepenger. Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg han på NAV sa at når du går sykemeldt får du kun feriepenger for 48 av de dagene du er sykemeldt, men sjekk dette for sikkerhetsskyld. Det finnes nemlig noen få kommuner som betaler ut full pott med feriepenger selv om du er sykemeldt. (Min bodstedskommune gjør det, men jeg mottar lønn fra nabokommunen og de gjør det ikke...) Permisjonspengene får du ikke feriepenger av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå