Gå til innhold

Om bevegelse og foranliggande morkake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fekk vite i går på UL at morkaka låg framme. Har det mykje å sei for bevegelsane etter kvart og, eller er det berre no i starten? Har so lyst å kjenna det skikkelig, og at mannen min skal kjenna det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vite at morkaka mi ligger foran mot magen på UL..

Men jeg kjente bevegelser allerede i uke 11! Men det var bare svake dytt/sommerfuglvinger ... Nå er sparkene ganske kraftige (uke 22),men de rett mot magen blir nok endel dempet pga motkaken. Men kjenner det godt da. Er nok ganske følsom innvendig tror jeg..

Det er veldig forskjellig på folk. Jeg venter forresten nr.2 da. Vet litt mer hva en skal kjenne etter og da.

Skrevet

Kanskje eg er litt mindre følsom... Men har kjent litt små, små dytt, trur eg. Vil so gjerne kjenne det heile tida... Takk for svar!

Skrevet

Hadde morkaka foran sist svangerskap. Kjente spark for første gang da jeg var 20 uker på vei, da var de til og med så sterke at pappaen også kjente de på utsiden av magen! Etter det kjente jeg masse spark hver dag, så det har vel ikke noe å si når en først har kjent det.

Skrevet

Takk for svar. Vil gjerne kjenne at det er liv i vesla. Godt å høyra frå erfarne kvinner:)

Skrevet

Har også morkaka foran, har kjent daglige bevegelser siden uke 19 (kjente små antydninger allerede i uke 11, men ikke daglig da, kunne gå langt i mellom). Men jeg kjenner det mest "innvendig", spesielt nedover (mot blæra, festlig...) og av og til sidene. Kan ikke se så mye spark utenpå magen enda, jeg er snart 24 uker.

Skrevet

Jeg har også foranliggende morkake, og JM sa det kunne påvirke hvor godt du ser beveglsen utenpå magen.

Jeg er i dag 19+2 og både ser og kjenner masse spark.Sønnen min på 6 har også allerede kjent lillebroren sin der inne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...