Gå til innhold

Er dere fornøyd med helsestasjonen deres?


-carina-

Anbefalte innlegg

Det er ikke jeg...

På 6 ukers kontrollen hadde jeg ett frustrert innlegg her inne. Da var hun helsesøsteren jeg skulle til helt håpløs. Ikke kunne hun norsk, ikke visste hun hva krybbedød-foreningen var, ikke hadde hun hørt om barsel-grupper... Heldigvis viste det seg at hun var vikar. Hun jeg går til nå er hakket bedre, men har dessverre alt for lite tid. På 3 mnd kontrollen var vi inne i 15 minutter, på 5 mnd kontrollen var vi inne i 10 minutter... Trodde det skulle være sånn jeg, helt til jeg har snakket med en del andre.

 

Barselgruppe har vi, men det var bare å møtes på helsestasjonen for å skrive navnet på ett ark. Alt annet har vi arrangert selv. Har ikke fått noe informasjon av fysioterapeut. Ikke arrangerer de "Godt samliv" kurs.

 

Jeg er så glad for at jeg er litt oppegående, for jeg kan heldigvis søke informasjon andre steder. Men jeg bor jo i en bydel med over 50% innvandrerandel. Sikkert endel som ikke har like stor kontaktflate og evne til å søke informasjon/kunnskap andre steder. Synes det er litt skummelt at helsestasjonen fungerer så dårlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så veldig imponert nei. Var mye bedre før når jeg fikk første, men da var det en annen helsesøsteren.

Men jordmoren i distriktet her er helt super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er relativt fornøyd med min. De har alltid kjempegod tid. Jeg kan komme når jeg vil nesten. Men det fysioterapeuten til Benjamin reagertet på var at det tok dem så lang tid å henvise han til henne. Det synes hun var slett arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsestasjonen er bra, spesielt barnepleierne (eller hva det er) som er der. Men HS er verdiløs. Har jo ingen ting konkret å komme med jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært kjempe fornøyd med forrige helsestasjon, den nye her har jeg ikke testet ut enda. Håper den er ENDA bedre her siden vi er litt ute på landet:-)

Eneste som var synd med forrige var at de arrangerte kun barseltreff for innvandrere som ikke kunne norsk, var ikke nok "ordentlige" nordmenn til at jeg kunne få bli med på treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kjempe fornøyd med HS her vi bor. Helsesøster tar seg god tid og man kan ringe eller komme innom visst det er noe man lurer på.

 

Har hatt "godt samliv" kurset og har barselgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig få liker vår helsesøster, men jeg liker henne jeg. Det er ikke noe "dilldall" på kontrollene, rett på sak - men det liker jeg, og Ingrid liker henne.

 

Skreiv et innlegg her om barnelegen der, som jeg ikke stoler på i det hele tatt. Sist gang sjekket han fontanellen og hjertelyden, og brukte resten av tida på å prate om ting han hadde taushetsplikt om og om polske jøder i 1940-åra! Men så lenge jeg ikke mistenker noe selv, går det greit. Jeg har dessuten klippekort hos legen min selv nå(fof. skyldes det 4 øyekatarrer denne vinteren jeg ikke har blitt kvitt på lang tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første legekontrollen var ved en turnuslege - som var superstresset;-) Så det ble så som så! Helsesøster er for klar over at jeg er lege, og ikke bare mamma, men det skal vi klare å ordne opp i:)

6-mnd kontrollen var ved en av de gamle legetraverne, og han var skikkelig nøye - det var så deilig!

 

Vi fikk arrangert barselgruppe, og treffes fortsatt hver annen uke. Fysioterapeuten hadde vi 2 timer med. De tilbyr "godt samliv"-kurs, og kurs i forhold til å kunne være mer rustet i forhold til barn med spesielle behov.

 

Fornøyd jeg! Og knall jordmor, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit opplegg. Ikke supert, men får svar og de tar seg tid... Nå skal vi uansett skifte til den Sanna hadde da hu var lita i Trondheim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...