*nøtteliten* Skrevet 8. februar 2007 #1 Del Skrevet 8. februar 2007 har så veldig lyst til å bli gravid, men er litt i tvil på om jeg skal gå sykepleien først eller unge først. han jeg er sammen med begynner å dra på åra:/ straks 31 år. han er veldig klar for barn og det er forsåvidt jeg og, men saken er om det skal skje før eller etter studiene. tenkte kanskje om hvis jeg hadde blitt gravid i mai/juni/juli tida så hadde jeg rekt 08/09 skoleåret. har noen peiling på hvor fort man kan bli gravid fra man slutter på p-pilla til man ?kan bli gravid? har vært sammen i halvannet år og føler at vi er det perfekte par. noen som har unger og går på høyskole, kunne kanskje ha tenkt med et deltid studie. håper noen kan hjelpe!!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8147870-hva-synts-dere-dette/
VinterSol+2 Skrevet 8. februar 2007 #2 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei:) Jeg er student, og gravid. Egentlig er det veldig greit å bli gravid i løpet av studiet. For du kan jo studere selv om du er gravid! Selv håper jeg å kunne fullføre dette året (siste eksamen 1.juni, termin 28.juni) så ta permisjon et halvt år, og så gå på skolen igjen. I forhold til penger, bør du enten ha studert frem til du skal føde og ta oppstudielån så du får fødselsstipend, eller ha jobbet så du får permisjonspenger. Hvis ikke kan det bli tøft. (med mindre typen din tjener nok til at du kan leve på han da, men det ER godt å ha egne penger!) Dersom du skal ta sykepleien, er vel det et fire års studium. Da kan du feks studere et år, begynne prøvinga, og så ta permisjon (opp til 10 mnd) eller velge å studere med baby og gjøre deg ferdig. sjekk lånekassas hjemmesider og sånn, for å se ordninger for studenter med barn:) Det er veldig stor forskjell på hvor lang tid det tar å bli gravid. Jeg har hørt om de som må vente et år halvannet før syklusen er i gang igjen, mens jeg har gått på pille/ring i ca 5,5 år, og ble gravid tre uker etter prevansjonsstopp! Så alt er mulig, det er ikke så lett å planlegge all ting:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8147870-hva-synts-dere-dette/#findComment-8148822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå