Gå til innhold

Liten Baby jeg.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

For litt over en uke siden var jeg på ekstra UL for å sjekke om morkaka lå foran fødselsåpningen. Det gjorde den ikke, men hun sa jeg måtte tilbake 2uker før termin fordi baby`n var ca 20% mindre enn gjennomsnittet.

Denne uka var jeg til legen og da var SF helt nede på nederst så ho sendte nå henvisning til UL om at jeg må inn innen 2uker. Fikk beskjed om at da skal jeg pakke og ta med baggen til sykehuset for hvis jenta fortsatt er liten dkulle jeg vist bli satt igang.... Så her sitter jeg med hode fult av sp.mål og lurer på hva som egentlig skjer.... Skal heldigvis til JM på mandag så da får jeg vel svafr på noe....

Er det noen andre som har vært i samme situasjon???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg var på 3d ultralyd for litt over tre uker siden, da fant di ut at ungen min var 17 % mindre enn gjennomsnittet. Var på ultralyd igjen i går, og hun vokser som hun skal, er nå 14% mindre enn normalt. Skal på ultralyd igjen om 14 dager. Har ikke fått noe annet svar på hvorfor hun er lita enn at noen er små og noen er store...

Skrevet

Det de sjekker på neste ul er størrelsen på babyn, samt blodgjennomstrømningen i navelsnora(for å se om babyn får nok næring). Vokser babyn greit, blir du nok sendt hjem igjen, med kontroll av størrelsen om en uke eller 2. Tror ikke fødselen blir satt igang før vekstavviket er over 30%.

Ble satt igang med førstemann i uke 34 pga vekstavvik på ca 34%, igangsettinga funka ikke, så det ble keisersnitt. Fikk en gutt som var dysmatur og prematur, men ellers helt frisk. Lå på sykehuset i 1 mnd og 1 uke i kuvøse. Fikk hjem da han greide å spise selv. Gutten er idag 3 år og frisk som en fisk:)

Som regel vokse babyene i rykk og napp, og på neste ul kan vekstavviket ha blitt mindre.

I hvilken uke er du i?

Lykke til på neste ul:)

Skrevet

Vil bare si at min baby også er liten..

etter måling av mage og hodeomkrets lå hun helt nederst innenfor det skraverte feltet og er da med andre ord veldig liten.. Men legen sa at siden det er bra med bevegelse og gjennomstrømning i navlestrengen, så er det antagelig bare en liten baby uten at noe annet er galt.

mest sannsynlig er det det.

men skjønner uroen din, for den deler jeg tross legens antagelser.

lykke til videre!

Skrevet

Hvilken uke er du i? Hvor tung var ungen når du var på ul ang morkaken?

Skrevet

Jeg ble og sendt på UL uke 35, grunnet 2cm avvik på SF-målet. Da fant de gode forhold for barnet, men 18% vekstavvik (vekt ca 2000gr) - i neg retning.

Ny UL uke 37 viste fortsatt gode forhold, og 12% vekstavvik (vekt ca 2400gr).

Jeg skal til ny UL ktr uke 39. Har fått beskjed om at det er ikke noe å bekymre seg over, så lenge alt ser bra ut ellers.

En av gynekologene mente at det bare ville være positivt i fht fødselen - enklere å få ut!!

Lykke til!!

Skrevet

Fikk samme beskjeden. Var inne på ny UL, og der så de at han

fremdeles var liten, men han hadde vokst og var vel proporsjonert.

Ikke noe å bekymre seg over

Så lenge babyen din følger sin egen vekst kurve er det ikke noe

å bekymre seg over. Det er det de skal sjekke på neste UL.

Skrevet

Takk for svar! Ble litt mere beroliget nå!!!:)

Jeg er uke 34+2idag. Håper bare ho vikser som ho skal nå. Veldig ironisk egentlig med tanke på at jeg de minste kjlær`ne jeg har kjøp er i str56. Hadde forventa en stor unge. Jeg var 4350g og 55cm da jeg ble født og min far var 5700g og 60cm......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...