Aprilbaby07 Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 hei Jeg har slitt veldig med bekkenløsning helt fra uke 13.. må mest sannsynlig fortsette med behandling etter fødselen... håper selvfølgelig at jeg blir kvitt det etter fødselen, men om jeg ikke gjør det har jeg fått høre at jeg kan bli sykemeldt slik at permisjonen min på en måte blir forlenget. Jeg skal ha 29 uker permisjon + 4 uker ferie, min mann skal ha 15 uker + ferie... Om jeg blir sykemeldt i permisjonen vil da min og min manns permisjon blir forskøvet, eller tar min mann over min permisjon de ukene jeg er sykemeldt?
snartmammapåny Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Tror det er slik at din mann tar over dine uker. Dere får altså ikke mer permisjon, men pappa kan få av mors uker mens hun er sykemeldt.
lettereforvirra Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har et spørsmål ang permisjon/sykemelding. Hvis jeg skulle ha keisersnitt, og vi har ei jente på ett hjemme med oss siden vi ikke har barnehageplass. Som dere vet skal det ikke løftes eller bæres på seks uker etter et keisersnitt men det blir jo umulig med et barn på ett hjemme. Vet dere om far da kan ta over permisjon mens mor er sykemeldt?
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Din mann kommer til å måtte ta over din permisjon, ellers har sykemeldingen din ikke noe å si, desverre (for du er jo hjemme alikevel). For at mannen din skal kunne ta over din permisjon (utover fedrekvoten) må det stå at du "ikke kan passe barnet" på sykemeldingen din. Det finnes desverre ingen måte å forlenge permisjonstiden på, selv om man er syk i en lengre periode.
lettereforvirra Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Ja, men det høres helt greit ut for meg:) Det viktigeste er jo at vi kan få en myk overgang i starten og være hjemme sammen. Å være alene med keisersnittarr, en baby og en ettåring ei uke etter keisersnitt synest jeg høres ganske grusomt ut... Men time will show:) Takk for informasjonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå