Gå til innhold

tips om folat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite tips ...

har allerede spist opp et glass med folat tabletter, og var på apoteket for å kjøpe nye... Fant ut at det var to typer å velge mellom... nycopluss og prevent fra middelfart

Har nå prøvd begge, og vil bare si: ikke kjøp prevent fra middelfart, dersom du har problemer med store tabletter.. disse er nemlig over dobbelt så store...

har selv ikke hatt problemer med å svelge store tabletter, men etter at jeg ble gravid, har dette forandret seg...

tablettene fra nycopluss kan du se størrelsen på gjennom glasset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott med tips, jeg kommer med ennå et:

Med Møllers Godt for hjertet får du både i deg Folat, Omega 3, vit B6, B12 og E.

Disse er store da, men jeg pleier å svelge dem sammen med mat, da merker man de ikke.

Skrevet

De selger noe som heter "GRAVID" på apotekene, som inneholder alt man trenger av folat og andre vikitge vitaminer. Trenger omega 3 utenom. Så jeg spiser møllers godt for leddene og GRAVID. Fortalte det til legen i dag, og da sa hun "du gjør det perfekt" =)

Skrevet

I fare for å gjennta meg selv her (noe jeg veeet jeg gjør): Når man mulitvitaminer bør man spise trantabletter uten A og D-vitamin. Det er ikke bra å få for høyt nivå av disse vitaminene i kroppen. Har fått beskjed om dette både på apoteket og av legen. :)

Lykke til alle sammen!!! :)

Skrevet

Møllers Godt for hjertet inneholder desverre ikke nok folat. Det inneholder bare 200 (micro?gram), mens anbefalt dose er 400.

Skrevet

Å.. jeg trodde det var 200 som var anbefalt dose jeg? uuuups.. da tar jeg for lite.. Godt at jeg lærte noe i dag også da! Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...