Gå til innhold

Symptomer på SA/MA???

BebisLykke

Anbefalte innlegg

Mistet i MA i oktober og har akkurat blitt gravid igjen. Er 5+1 idag, og idag tidlig ble jeg veldig redd da jeg våknet med vondt i magen. Ikke like vondt som jeg hadde med MA sist (da kunne jeg ikke rette ut kroppen), men helt klare smerter som gikk over til ubehag etter en stund, særlig på den ene siden, vondt i eggstokken liksom...Har ikke blødd noe ennå hvertfall.

Kjenner at jeg ble utrolig redd og måtte høre med andre som har hatt SA eller MA om noen kjenner igjen dette? Vær helt ærlige, det er bedre enn falske forhåpninger. Er så redd for å miste igjen. Føler meg ganske hysterisk, og det ligner ikke meg, men opplevelsen fra sist sitter nok mer i enn jeg trodde....

Fortsetter under...

Hei på deg!

Hadde en MA i nov og en SA nå! Begge gangene mine har startet med at tegnene på gravididtet ble borte sånn nesten over natta.....

Ved MA begynte det med masse blod ved dobesøk og litt av og på med blødninger til det hele kom ut ca en uke senere. Hadde da vært dødt i ca 5 uker.... Fant dette ut vha UL den midt i uka etter blødningene hadde startet....

Ved SA nå begynte det med litt brun utflod, så bare mer og mer. Ved UL etter litt mindre enn en uke etter dette startet (i dag) ble det konstantert en SA.....

Har du fortsatt symtomer på graviditet og ikke blør ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Min erfaring er at blod er et veldig faresignal..... I alle fall om det kommer mye.....

Kanskje det er litt voksesmerter du har?.... Det er jo mye som må forandre seg i livmoren din nå....

Prøv å tenk positivt.....

Masse lykke til:)

Tusen takk for svar! Prøver å bruke fornuften og tenke at det er livmoren som utvider seg, men er visst ikke så flink til det... Ved MA forrige gang begynte det med brun utflod, og så fikk jeg veldig vondt nederst i magen. Legen sa at blod, og særlig brunt blod, var et dårlig tegn. Var visst bedre med friskt blod selv om det også kan bety MA/SA. Har ikke begynt å blø, og holder pusten på at det ikke skal skje. Synes jeg fortsatt har tegn på graviditet, kvalme, ømme pupper, etc, men klarer ikke helt å slappe av likevel.

Godt å få høre andres tanker uansett:)

Jeg var ca. seks uker paa vei da jeg begynte aa bloe litt. Det tiltok utover dagen, men jeg hadde overhodet ingen andre symptomer utover dette. Jeg hadde fremdeles graviditetssymptomer da vi dro til legen. Det ble etablert at jeg nok hadde hatt en SA etter at de ikke fant noe tegn til liv eller noe som helst der inne ved ultralyden. En blodproeve bekreftet dette, og da jeg skulle legge meg den kvelden kjente jeg at brystene mine ikke var oemme lenger. Jeg hadde heller ikke den oppblaeste foelelsen nederst i magen mer. Selv om jeg ikke vet saa mye om dette vil jeg anta at det sikkert var en naturlig voksesmerte slik en annen nevnte ovenfor. Jeg ville ikke ha bekymret meg noe mer om dette foer du evt. opplever flere symptomer.

Jeg krysser fingrene for deg og den lille spiren.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...