Gå til innhold

Fin kirke og festlokale i ullensaker eller der omkring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal..hvis vi finner lokale og kirke, gifte oss i september. Vi bor i Ullensaker, men er ikke her i fra og vet ingenting om om dette stedet..Ønsker oss ett fint lokale, gjerne en gammel gård eller låve eller liknende. Det viktigste er at det er et pent sted, og ikke alt for dyrt. Vil ikke ha fest i et velhus bygd i grå mur om dere skjønner..

Noen som vet akkurat det perfekte stedet????

Skrevet

Jeg skal gifte meg i juni neste år og jeg synes jeg har den perfekte kirke og lokale!!! Vi skal gifte oss i Hovin kirke, det er en steinkirke som ligger veldig fint til oppe på en liten topp. Ingen trafikk forbi og rolige omgivelser. Festen skal vi ha på et sted som heter Herredshuset. du kan gå inn på www.herredshuset.no å se. Gammelt hus, men ligger midt i Jessheim sentrum, men det merkes ikke altså!

Dette synes i alle fall jeg er perfekt.

Lykke til!

Skrevet

Også veldig fint på Nes kirkeruiner og festlokalet Lillerommen. Dette ligger i Nes, men er jo bare 10 min fra Jessheim.

Skrevet

Hei!

Det er en gård i Nannestad som leier ut lokale til diverse selskapeligheter. Den heter Kringler Gård. Vi var der i høst(bryllupsmiddag), og det var veldig koselig der. Flere små rom med sittegrupper, "gammeldags" oppusset og nydelig mat. Jeg har ikke telefonnummeret, men du får det kanskje opp hvis du søker på Kringler gård og Nannestad??

Skrevet

Så moro å lese at det er flere fra Ullensaker her :) Jeg skal gifte meg i sommer i Ullesaker kirke. Vi skal ha festen på et skytterhus. Det får vi leie helt gratis siden vi er bekjente. Så da ble den saken løst ganske fort.

Skrevet

Hei alle sammen og tusen takk for svar!!!

Har vært inne og tittet og alle lokalene ser fine ut.

Jeg tar gjerne i mot flere tips altså!

Skrevet

Vi gifter oss i Skedsmo kirke. En gammel steinkirke. Sambo har tilknytning til kirken. Vi gifter oss 26/7-08. Vi har akkurat flyttet opp til Hurdal, og her leier de ut festlokaler ved Hurdal verk/Hurdal folkehøgskole.

Vi blir nok å leie lokaler der. Vi skal også lage maten selv. Plassen passer perfekt for oss, siden min familie kommer langveis fra og trenger overnatting. Da kan de leie rom i samme bygning som festen skal være i.

Vi skal leie buss som henter gjestene før bryllupet og kjører de tilbake etter vielsen.

Skrevet

Veldig fint på Odalstunet da, kan bli viet ute der. Men det er jo et lite vindkast fra Ullensaker.

Skrevet

Nes kirkeruiner er under oppussing, så der får man ikke vielser i noen år fremover.... Vi gifter oss ute på Odalstunet!! Men som nevnt under her... det er en stubb unna Ullensaker, og minimalt med overnattingsmuligheter i nærheten.

Skrevet

Skedsmo og Strømmen Kirke er ærverdige kirker av sten med fantastisk akkustikk for dere som liker at musikken klinger. Men ingen kirke har bedre lyd enn Ullensaker, vel?? Den er fantastisk..

Lillestrøm sentrum er tilknyttet både buss og tog dersom man har langveisfarende, eller feks Olavsgård kjenner jeg folk fra Jessheim som har benyttet! Ellers er det vel bare å se de forskjellige kommune sidene...

Skrevet

Mange bra tips her ser jeg. Dere kan jo kikke etter bygdetun også da, det finnes jo i omtrent alle kommuner. Vet ihvertfall at de leier ut både lokaler inne og ute på bygdetunet på Eidsvoll.

Ellers er Kringler som nevnt over her veldig fint.

Og så har dere rotnes bruk i Nittedal da, veldig fint sted.

Skrevet

Doktorgården i Lillestrøm kan dere jo også undersøke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...