Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt diare ca en uke, bare lurer siden jeg vet at noen bruker lakseolje for å sette igang fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk spurt jordmor om dette, og hun sa at det er mulig (legen min har også nevnt dette med lakserolje, at det var noe man brukte før i tiden).

Det er nemlig sånn at de hormonene som signaliserer til den glatte muskulaturen (som vi ikke kan kontrollere selv) i livmoren at den skal holde fosteret der inne (den blir slappere, tror jeg), også påvirker tarmen (og urinblæren), slik at man gjerne er litt forstoppet i svangerskapet. Når fødselen nærmer seg endres signalene til muskulaturen, slik at livmoren begynner å jobbe for å få ut fosteret. Da får man også ofte diarè som en følge av dette. Omvendt kan diarè (ved feks omgangssyke) sette i gang fødselen, men jeg tror ikke dette er så aktuelt om man er langt unna termin. Håper dette var svar på ditt spørsmål, jeg bruker ofte litt mange ord når jeg skal forklare ting.....legen min har iallefall sagt at diarè nær termin er et tegn på fødsel!

Skrevet

jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men i gaar fikk jeg diare og like etterpaa saa fikk jeg kraftige kynnere som ble regelmessige med 7 min mellom paa det tetteste. varte 5-6 timer og jeg fikk i tillegg vondt i ryggen (mens liknende smerter). Trodde foedselen var i gang, men kynnerne stoppet. Er i uke 36 og moden.

Skrevet

takk for svar. jeg er i uke 34+4 så det er jo litt tidlig ennå da. men hodet har festet seg for flere uker siden og ligger langt nede. ingen som har sjekket om jeg er moden da, og har ikke hatt kynnere, men kynnere hadde jeg heller ikke i forrige svangerskap, men hadde veldig rask fødsel, fra jeg merket første rie tok det ca 15 min til de kom med 3-5 min mellomrom.

Skrevet

min fødsel startet i uke 27 pga omgangssyka...

Spydde og hadde diare, og da fikk jeg rier... De klare da å stoppe det heldigvis, men vær obs dersom du får mye kynnere, og hvis de blir regelmessige. Da må du ta kontakt med føden...

Skrevet

diare er ett av de "usikre" fødselstegnene, sa min JM på SV-kurset nå i uka. men husker selv når jeg begynte å få rier, så måtte jeg fly på do hele tiden. fikk diare, så det stemte med meg.

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...