VinterSol+2 Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 har nettopp diskutert dette med min mann. Vi var på ultralyd mandag morgen, og det var en veldig fin opplevelse.. Tulla vår hadde det bra, og ingen hjertefeil eller lignende ble oppdaget. Nå ser jeg at det er mange som bestiller privat, 3d-ultralyd.. hvorfor gjør man det? Er det fordi ventetiden blir for lang før en får se gullet sitt, eller er det andre årsaker? Dersom det mistenkes at noe er galt med baby, som en må undersøke seinere i svangerskapet, tar jeg det nesten for gitt at man får ny ultralydundersøkelse likevel? Min mann mener det er bortkastede penger, når det likevel bare er 20 uker igjen til vi får holde jenta vår i armene. Og jeg er vel egentlig enig, samtidig som det kunne vært moro å forsøke, en får vel et litt annet bilde av baby når en får se det i 3d enn bare sort/hvitt flatt bilde? Er 3D-UL bare et show for foreldrene, eller har det andre hensikter?
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Vi har bestilt time til 3D bare rett og slett fordi vi har lyst til å se den lille enkelt og greit!
9nah Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 vi skal også bestille om litt for 'gøy'. fantastisk å få en sniktitt på lille-jenta!!
CAT77 Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Vi skal også bestille 3D UL av ren nyskjerrighet! Og jeg kan ikke tenke meg noe jeg har mer lyst til å bruke penger på akkurat nå enn å se på lillepiken i magen....!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Vi skal på 3d bare for å smugkikke litt på det vakre vesenet vi forelsket oss helt og holdent i på vanlig ul, og så litt i håp om å få vite kjønnet denne gangen:)
Regnbuemor til 2 Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Vi kommer ikke til å ta noe slike UL bilder. Føler vi fint kan vente til fødselen. Men for all del, tilbudet finnes der, og man må da gjerne gjøre som man vil. Jeg bruker heller den tusenlappen på en unyttig duppedings til gutten vår, det er vårt valg.
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 vi tok 3d ul med snuppa vår, og det som var spesielt var at vi fikk med filmsnutter av jenta vår der hun beveger armer og bein inni magen. Det er litt morro å ha synes jeg da. Men den første ordinære ul var den som sitter best i minne og var den flotteste opplevelsen. Denne gangen tror jeg vi sparer pengene, selv om det hadde vært artig å sett lillemann før han kommer i mai=)
Fricke med ting i magen Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 det er et bra valg det og.... sånne ting er opptil enhver:)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Vi tok 3D og det var jo mest for vår egen skyld. Vi er rett og slett så nysgjerrige at vi måtte prøve det og se hvordan det ville bli. Og det var kjempe morro!! Vi bet 600kr for selve ul og dvd med film fra hele seansen og jeg synes det var vel verdt pengene.
Sweet tooth Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Solfrøken, hvor tok dere UL? Dette hørtes gøy ut :-)
o7baby Skrevet 8. februar 2007 #11 Skrevet 8. februar 2007 Vi har bestemt oss for å ta 3D-UL fordi vi får med film hjem. Og når barnet vårt blir eldre, kan vi vise han/hun filmen. Hvor kult er ikke det da, å se seg selv på film mens man er et foster:o)
bokormPåOvertid Skrevet 11. februar 2007 #12 Skrevet 11. februar 2007 Vi kommer til å ta det først og fremst for at hun kan få se seg selv når hun blir eldre og slik få en forståelse av sin egen historie og utvikling. Jeg har selv tenkt på hvor utrolig kult og fint det hadde vært å sett bilder av meg selv før jeg ble født, mens jeg enda lå inne i magen til mamma.
3barnsmor? Skrevet 11. februar 2007 #13 Skrevet 11. februar 2007 Jeg hadde planer om å ikke ta det(du ødelegger jo litt av gleden da) men nå så fikk jeg plutselig så lyst igjen. Er så mange som anbefaler å gjøre det, for det er visst en stor opplevelse. Skal ringe å høre litt om pris å når de evt har en time i morra tenkte jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå