Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Vær oppmerksom på at melken ikke holder seg like lenge i poser som i tette beger som du har kokt på forhond. Posene kan jo ikke kokes først, eg de er ikke helt lufttette. Gjelder også poser som er laget til formålet. Vil dere at melken skal holde seg så lenge som mulig bør dere altså bruke tette beger med lokk, spm kan kokes før bruk. F.eks aventkoppene. De er tette og gode. NB: Fikk denne informasjonen av melkebanken på sykehuset, og de tester jo all melk før den gis til de premature så de bør ha rimelig god kontroll.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 takk for opplysning.. hvor mange mnd holder det da? i dypfryser
Labbetøs Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Hvis det gis til eget barn holder det 9 mnd. 9 mnd forutsetter at melken er fryst rett etter pumping (ikke stått i kjøleskap elelr noe først), at du vasker hendene og brystet med varmt vann før pumping, og at frysebeger og pumpeutstyr kokes før bruk.
selfangerkjerringa Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Men et par uker går vel greit i poser?
Blomman Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 dypfryst mm holder i 6 mnd.... ellers 3 mnd les på ammehjelpen.no
3 skatter ute:) Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 fryst i poser og melken holder bra
Labbetøs Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Det står utrolig mye forskjellig over alt. Ammehjelpen, DIB, sykehuset osv. Jeg er også melkegiver til sykehusets melkebank, og stoler mest på den infoen jeg får fra dem. De bakterie/kvalitetstester jo melka hver eneste gang de skal gi av den. De sa til meg at melk i dypfryser holder ca 3 mnd dersom man fryser i poser, og 6 mnd dersom man fryser i beger. Dersom man koker beger og pumpeutstyr før bruk, og vasker bryst og hender rett før pumping (som nevn ovenfor) samt fryser melken umiddelbart etter pumping holder den seg i 9 mnd. Derfor de stort tidsforskjellene forklarer de. Høres fornuftig ut i mine ører i hvertfall, så jeg stoler på det. Altså 3 mnd holdbarhet i poser, 6 mnd i beger, og 9 mnd i beger dersom man tar de rette forhondsreglene.
Tiddelidu Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Oi, jeg har en del melk fryst i poser fra november.. Snart for gammel den, da. Søren og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå