Gå til innhold

Igangsetting- noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svangerskapsforgiftning og blir bare dårligere og dårligere, småen har det greit foreløpig men det har ikke jeg. Holdt på å svime av i dusjen i morges og har konstant kvalme, hodepine, synsforstyrrelser og svimler. De vil helst vente med å sette meg i gang i håp om spontan fødsel men dersom jeg ikke orker mer nå vil de sette meg i gang, jeg må rett og slett velge selv og det er et veldig vanskelig valg.

Det er ingen grunn til å la være fysisk sett hverken for min eller babyens del ettersom babyen er over 3,5kg og jeg er nesten moden.

Har noen av dere blitt satt i gang? Hvordan var det? Har dere evt født spontant ved senere graviditeter? Endte det med keisersnitt?

Jeg er fryktelig i tvil om hva jeg skal gjøre nå, føler jeg vil svime av bare jeg står på beina og dette har bare blitt verre de siste 3 dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Jeg ble igangsatt sist tirsdag ( også pga. svangerskapsforgiftning) og fødte en velskapt pike først på torsdag. Uten å gå noe særlig dypt inn i det vil jeg anbefale deg å se det ann litt. Det var en tøff fødsel. I ettertid kan jordmor fortelle meg at det er mye værre og bli satt i gang enn at kroppen får ordne opp selv. Men det kommer også litt ann på om du erbegynt og modnes eller om det er helt umodent slik som jeg var. Er ikke fullt så ille dersom kroppen din er begynt å forberede seg til fødsel. Dersom du velger å bli satt i gang, anbefaler jeg at du ber dem infor mere deg nøye om hva de tenker og gjøre, og hva du kan forvente deg utover i fødselen , slik at du er litt forberet, noe jeg ikke var. Uansett så er det å bli mamma det største som kan skje. Helt fantastisk og jeg gjør det gjærne igjenn. Lykke til

Skrevet

Hvor langt var du kommet?

Hvorfor ble du satt i gang, var det av hensyn til din tilstand eller babyens?

Jeg er sykepleiestudent og har hatt praksis og fordypning i svangerskap og fødsel så jeg er forberedt på hva jeg går til, men ønsker helst å føde spontant. Det ser ut til at jeg vil bli satt i gang uannsett men valget er mer eller mindre mellom nå eller om en uke. Jeg er ikke sikker på hvor mye mer kroppen min tåler nå, jeg har hatt kvalmen gjennom hele svangerskapet og har ligget to ganger på sykehuset den siste uka.

Skrevet

Jeg ble satt igang 19 dager på overtid sist. Jeg hadde ikke antydning til modning, så fødslen tok veldig lang tid.

Siden du har den utdannelse du har vet du jo at det blir gjerne litt tøffere riier av igangsatte fødsler.

Jeg hadde derimot IKKE hatt noen motforestillinger mot å bli satt igang igjen.

Du som er så dårlig burde vel igrunnen velge nå istede for om en uke!? det er vel liten sjanse for at du blir bedere utover?

Hadde jeg hatt det som deg nå, ville jeg uten tvil heller født samme fødsel igjen enn å gå rundt å bli mer sliten.

Og synes du det blir ille kan du jo be om smertelindring. Epidural er ikke å forakte om det føles for tøft. (hadde det de siste 4 timene, fødslen tok i alt 57,5t)

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Synes det ble veldig vanskelig å "velge selv" ettersom de setter meg i gang denne uken i stede for neste dersom jeg ikke orker å gå slik til neste uke. Jeg blir nok ikke bedre det går vel heller andre veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...