Gå til innhold

trodde jeg kunne fullamme til 6 mnd... :/

Anbefalte innlegg

NYTT 15:41 8.02.2007

Men plutselig sover han så små lurer på dagen.. er jo forsovidt blid da..men blir fort trøtt igjen.. men ammes hver 2 time.. Før sov han 3-4 t på dagen.. på natta går det ok.. fra 20 til ca 01 -03 .. ( 03 hvis han har fått pære pure) og deretter puppog våkner og har morran kl 05 eller 06..

hmm....før var morran 730

Lurer på om jeg skal fortsette å gi litt frukt og grønnt mos hver dag nå ?? evnt velling?? Føler der er litt nederlag,men.. han vil fortsatt få pupp..hva tror dere? det er vel ikke nødvendig med erstattning.,,, han trenger jo bare litt mer liksom.. tror jeg ..

noen med råd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8144782-trodde-jeg-kunne-fullamme-til-6-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare si at jeg kjenner igjen tankene... Ville også fullamme, og til 6 mnd. Har slitt med mengden hele veien jeg da, så jenta mi har av og til fått flaske også.

For et par uker siden begynte snuppa å våkne på natten, hun klarte ikke å sove rundt lenger. Klarer ikke å øke mer nå, så har begynt med grøt fast.

Når de er 4mnd og hvis man ikke klarer å øke tilstrekkelig, anbefales intro grøt el grsaker/frukt, ikke mme.

Det betyr jo at jeg "tenker " riktig da.. vil jo amme så lenge jeg har melk.. og jeg har jo melk... kan pumpe bra også.. det er jo ikke natta som er det størate problemet her.. bortsett fra at morran starter kl 5 da :)

han har alltid trengt mat på natta...nå har han jo kun en økt han sover lenge på og det er fra 20 - til 2-3 tiden--men da har han jo fått pupp hver 2 time eller oftere stort sett hele dagen..

Han er mye mer aktiv enn før .. blid og fornøyd da..men .. er vel litt ego kanskje som ikke orker å amme hver 1-2 time??

han skla i hvertfall få puppemelk til å drikke så lenge jeg har ;)

Jeg tror man bare må finne ut hva som er riktig for seg jeg.. Jeg feks, hadde sikkert fått til å fullamme, hvis all min fokus hadde vært på amming, døgnet rundt... Men; jeg ønsker å ha et liv jeg også.. Ja, hvor går grensen mellom ego-mamma-som-ikke-gjør-alt-hun-kan-for-å-fullamme og mamma-som-har-et-sosialt-liv-er-en-bedre-mamma ??? Hm...

Må virkelig si at jeg nyter ammingen da, og har ikke planer om å slutte. Så lenge vi koser oss begge to, vel og merke!

Hei hei ;-)

Det er jo vår dag du beskriver!

Jeg prøver å snu det litt i kveld,

hun har sovet fra 1730-1830, stuptrøtt så hun måtte få en blund.

Vekket henne og nå er hun ennå våken....Kl 5 er litt tidlig å starte dagen, det synes jeg også!

Ellers ammer jeg hver annen time, og gir jo som du vet litt tillegg etter måltidene.

Prøvde med litt pære i dag, æsj..det kom ut igjen,

så litt velling, neida ut igjen det også...hehe...trodde hun skulle like det jeg, men neida ikkeno populært.

Bestemt meg for å vente litt, det er bare å forsette dette opplegget,

men litt slitsomt det synes jeg også=0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...