Gå til innhold

Dere som har tatt lakserolje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tok dere?Jeg har tatt 2 ss i dag tidlig,var på do nå nylig men det var helt vanlig avføring.

Har jeg tatt for lite?Skal jeg ta mer?

Trenger ikke kjeft nå for jeg er på overtid og har snakket med fagfolk som sier det ikke er stressende for baby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke dem da om hvor mye du skulle ta? Var det ikke fagfolk??Drikk hele flaska.

Får håpe du ikke spraylakkerer fødestua når pressriene setter inn. Mange som har gjort det.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor noen må være så ekkle her inne!

Jeg spør her fordi jeg ikke så noe poeng i og ringe,men hvis det er sånne svar jeg skal få tror jeg heller jeg tar opp telefonen og ringer!

Skrevet

synes også det var jævlig unødvendig å svare på den måten!!

Skrevet

unødvendig svar det der ja....

kanskje du skal vente litt å se om det tar seg opp...viss ikke kan du jo ta en liten skje til..

har egentlig ikke peiling på dette jeg da...men syns du burde få noen seriøse svar..

Skrevet

Hva står på pakningsvedlegget? Har også gått overtid med min forrige. Ingen kjerringråd hjalp, han kom når han skulle. Jeg har derimot tro på det å ha sex, som en måte å få igang fødsel på.

Synes det var en stygg måte å svare på av hun første. Du er på overtid. Og det er stor forskjell på å være på overtid og være i uke 33, når man tyr til slike råd.

Uansett så tror jeg babyen kommer når det skal, men vet hvor tungt det er å gå over tiden. Håper det skjer noe snart! Klem.

Skrevet

Står det ikke på flaska på hvor mye man skal ta? Hva skal den egentlig brukes til? Vet ikke hvor mye, men noen blander den ut i saft.

Skrevet

har hørt i fra andre at det skal taes på tom mage, 1-2 sp. unødvendig å svare sånn som hun første gjore, det er ditt valg, enkelte bryr seg om alt, kunne bare lavært å svare.

Skrevet

Hei.

Jeg er også på overtid, med 10 dager så føler med deg. Jordmor nevnte lakserolje til meg også. Hun sa 1 - 2 ss. Ville nok ikke tatt noe særlig mer da du kan få sterke smerter ved overdose.

Jeg har ikke prøvd det enda, men vil ikke bli satt igang så vurderer det sterkt snart..

Hvor kjøper man det og heter det lakserolje?

Skrevet

Fatter da ikke hvorfor man ikke kan la naturen gå sin gang... Man er jo bare naiv dersom man tror at fødselen skal skje på termindato.... Barnet kommer når det kommmer. Ingenting å stresse med.

Skrevet

Du forstår det *joa*, at det er ikke alle som kan velge at naturen skal gå sin gang. Det er ikke noe særlig og bli satt i gang heller skjønner du. Det er jo derfor jormmødrene stripper en for å se om det skjer noe... Og tro meg, babyen er klar når du har gått 10 dager overtiden :-)

Skrevet

Sykehuset ordner opp dersom man ser at ting ikke er normalt.... Vet alt om det å bli satt i gang... Stol ikke fullt på terminen! Den kan vike fra det babyen mener er passelig tid:)

Skrevet

Ka d e for at mange må vær så frekk her inne? Kan dåkker ikke heller bare la vær å svar..? Blir trasig å vær på forumet og still spm når man får sånne svar tilbake! Dåkker som e sånn har ingenting her å jør..!

Sjønna godt at du vil få ongen ut nu som du e på overtid, så får kryss fingran på at d sjer nåkka snart:) æ e ikke på overtid,men sku ønska ho kom ut NU:)

Skrevet

Takk for svar til mangen av dere..

Snakket med jordmor og hun anbefalte meg å ikke ta mer i dag,men heller prøve igjen i morgen.

På flaska står det at man kan ta 15-30 ml for dag å jeg har tatt 15 i dag så da tar jeg heller en ekstra ss i morgen.Men har ganske mye mens smerter nå så håper jeg slipper.

Å til deg som lurte så kjøper du det på apoteket.Det står under mage/tarm.

Skrevet

Takk for svar :-) Lykke til, til deg. Er ikke moro og gå over, som sagt er jeg 10 dager over selv :-) I går bakte jeg 2 omganger med muffins og 3 SVÆRE brød. hehe må ha noe å gjøre mens jeg går her og venter og venter....

Skrevet

har ikke din jm fortalt deg at skal du ha noe virkning, så må du spise loff,ris etc. tungfordøyelig mat hele dagen før du tar lakserolje.da får du avføring da.

Skrevet

Det er ikke alltid at naturen går sin gang når man går overtid....nån blir satt igang. Jeg gikk 9 dager over terminen, og fødte en baby på over 5 kilo. Så når man er på overtid gjør man ikke noe galt med å følge råd jordmor gir, for å få fart på sakene. Det er som jeg sa tidligere, forskjell på overtid og uke 33...Hovedinnlegger snakker ikke om å framskynde en prematur fødsel som endel andre på bim gjør.

Skrevet

sett flere tilfeller av det.de kan skade mere enn de hjelper.vi er skapt til å bære ett barn i 40uker +/-., og det er barnet som skiller ut hormonene når det er klart til å fødes og ikke vi mødrene.

Skrevet

Jeg og har bakt en del i det siste og huset har aldri vært så rent og pent som nå.Gjør alt for og få gang på ting:)

Håper det skjer noen med deg og snart,lykke til!

Skrevet

Heisann!

Enig i at dere som MÅ svare helt uten respekt kan bare la være.

Ellers så sier jo mange at å få klyx på sjukehuset hjelper mye, så hvorfor ikke lekserolje?!

Jeg tok det under mitt forrige svangerskap, og da tok jeg nok litt for mye, så det ble litt for mange dorunder. Ble helt sår til slutt.....he,he...

Lykke til med fødselen, med eller uten oljen, for langt unna det er den ikke.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...