Gå til innhold

Mistet igjen! Denne gangen var det en SA!

Engelen*My

Anbefalte innlegg

Randine 26 ville jeg skulle skrive her i dag etter UL....

UL viste at jeg hadde hatt en SA veldig nylig...... På UL på mandag så vi hjerteaktivitet, men fosteret var en uke mindre enn anntatt. Trodde vi var 7 uker....

Utrolig trist nå.... Mistet i midten av nov også, det var da en MA og fosteret hadde vært dødt siden 6/7 uke da også....

Det som er posivivt denne gangen er at det meste ser ut til å ha kommet ut av seg selv. Sist gang måtte en konglestor fostersekk ut mens jeg ventet på utskrapning. Det var vondt...... Sorry detaljene....

Vet ikke hva vi skal gjøre videre nå..... Gå inn i en ny gravididtet og vente på å miste nok en gang? Eller innse at vi ikke får barn?

Hvordan kommer man seg videre etter noe sånt?

Ser jo det er mange i samme situasjon her inne. Hvordan kom dere dere videre? Synes dere er så modige som tør prøve en gang til....

Fortsetter under...

Trist å høre at det ikke gikk bra.

Jeg synes ikke du bør gi opp.

Jeg synes du bør oppsøke lege som er spesialist på fostermedisin for å få en vurdering.

Det kan hende det finnes et svar på hvorfor det har skjedd og at det er noe man kan gjøre for å unngå at det kan skje igjen.

Det er kanskje tatt prøver som det kommer svar på etter hvert?

Det kan jo også ha vært ren, skjær uflaks.

Nei så trist å høre at det gikk galt........

Skjønner at alt virker mørkt nå, men det virket som et godt råd å snakke med en gynekolog eller en spesialist og kanskje prøve å få noen svar?

Gi deg selv den tiden du trenger for å få dette på avstand og komme deg før du begynner å tenke på å prøve igjen. Det kan jo ha vært ren og skjær uflaks, så dette trenger jo ikke å bety at det går galt neste gang!

Føler så med deg!

Det kan kanskje hjelpe og prøve igjen så fort du har muligheten og det er tilrådelig i henhold til legens råd. Det kan jo gå bra neste gang. Fordelen ved å prøve igjen raskt er jo at man forhåpentligvis kan ha noe positivt og se fremover mot. Det har jeg selv erfart etter å ha opplevd en SA, dødfødsel og MA, det som hjalp meg de 2 første gangene var å vite at når man kom fram til termindato til de man har mistet allerede hadde et nytt barn i vente. Ikke for at man skal erstatte noen, men allikevel letter dette å vite at man har noe i vente. Siste gangen jeg mistet var i mai 06, jeg har dessverre ikke blitt gravid etter dette, så termindatoen denne gangen var mye tøffere

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hei Tingelingeding, jeg føler med deg.

Ærlig talt så føler jeg mye det samme som du - hvordan i all verden skal vi komme oss videre? Tanken på en 4. spontanabort er for vond til å tenke fullt ut... Vi har vurdert adopsjon, men har lagt det på vent -

vi vil prøve en gang til! Det som er "positivt" (hurra..) med å ha abortert 3 ganger med samme partner, er at nå kan jeg kreve utredning.

Sjekke kromosomer og hele pakka. Ok, kanskje er det noe veldig galt med meg og mannen min som gjør at vi ikke kan få barn, men jeg vil vite!, det tror jeg er bedre enn uvissheten.

Får vi "dødsdommen", vet vi i det minste hva vi har å forholde oss til,

og kan gjøre alvor av adopsjonsplanene.

Mange tanker og følelser i hode og hjerte på oss som nettopp har mistet...vi får bare gi oss selv tid, og let the world float by, som min venninne sa. Tiden leger, men visker ikke ut.

Ta vare på deg selv og partneren din. Jeg ønsker dere inderlig lykke til!!

Og husk - oftest er det rett og slett uflaks, neste gang kan alt gå supert:)

Hei kjäre deg! Föler at jeg må skrive til deg for jeg har värt gjennom nöyaktig det samme som det for ca 2 1/2 år siden. Jeg hadde först en SA og så en MA med utskraping. En helt forferdelig tid med så mange tårer og negative tanker. MEN, så ble jeg gravid igjen (det er akkurat 2 år siden) og den gangen gikk det bra! Jeg er nå mamma til en liten gutt på 15 mnd! Det kommer til å ordne seg for deg også, det er jeg sikker på. Du vet at du kan bli gravid og bare det er jo godt å vite, ikke sant??

Lykke til !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...