Kanutte og prinsen Skrevet 8. februar 2007 #1 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg er innleid igjennom et vikarbyrå i en bedrift, og har kontrakt ut april. Jeg har nå vært sykemeldt i 4 uker pga ekstrem kvalme og oppkast. Har gått ned 6 kg og ikke orket å lee på en finger den siste tiden. Jeg ringte til jobb i dag og ga beskjed om at jeg kommer tilbake på mandag - og jeg bare føler og hører hvor snurt de er på meg! Vikarbyrået (som jo er min arbeidsgiver) har vært fantastiske og veldig forståelsesfulle - men føler at bedriften der jeg faktisk jobber er skikkelig biske mot meg. De hørtes egentlig ikke ut som de var fornøyde med at jeg skulle komme tilbake en gang! Kjenner at jeg blir så frustrert og lei meg!! Det er jo ikke akkurat så jeg kan noe for dette!!! Er fortsatt ikke veldig bra og kaster opp hver dag, men tror jeg skal klare å karre meg på jobb og gjøre en grei innsats. Går jo tilbake allerede (er 10 + 1 på mandag) for å vise at jeg står på og ønsker å gjøre alt jeg kan.... Bedriften har også egentlig "lovet" meg fast jobb etter innleieperioden, men regner jo virkelig ikke med det blir noe av nå da! Finnes jo 1000 smutthull for dem å komme seg utav det og bli kvitt meg... Grrrr.... dette er bare så kjipt!!! Ble litt sutring dette men... flere som har "kjipe" jobber, eller møter dere stort sett forståelse?? Kan føye til at jeg bare hadde jobbet der i snart 3 mnd når jeg ble sykemeldt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8143247-f%C3%B8ler-meg-uglesett-p%C3%A5-jobben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simselimsen Skrevet 8. februar 2007 #2 Del Skrevet 8. februar 2007 Hoff... Jeg har ikke vært i helt samme situasjon, men jeg kan bare tenke meg hvor vanskelig det er. Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i det forrige svangerskapet mitt og gikk også i vikariat, jeg hadde jobbet dær i over 3 år og alle var kjempesnille, men likevell hadde jeg dårlig samvittighet. Har hørt flere historier der jobben har lite forståelse for graviditet. Det er så fryktelig mange kyniske sjefer og ansatte. Og det virker som om en gravid kvinne er det verste som kan skje dem. Lovene skal liksom beskytte oss, men de gjør som regel ikke det. Det eneste jeg kan si er: Hold hode hevet, du har ingenting og skamme deg over. Det finnes folk som er mindre syk (ikke minst fyllesjuk) som skulker jobben, så du har ingen grunn til og ha dårlig samvittighet. Du er jo faktisk syk! Desuten, selv om det virker som om gammele menn i dress har glemt det, så gjør du faktisk den viktigste jobben i hele verden:) Du bærer fremm et nytt liv:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8143247-f%C3%B8ler-meg-uglesett-p%C3%A5-jobben/#findComment-8148395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #3 Del Skrevet 8. februar 2007 jeg er ikke helt i samme sitasjon jeg heller. Men jeg ble ansatt i klesbutikk for 3 mnd siden og jeg skal LOVE deg at jeg blir sagt opp, huhn kommer hvertfall til og ta fra meg vaktene mine, så jeg ikke får fødselspenger.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8143247-f%C3%B8ler-meg-uglesett-p%C3%A5-jobben/#findComment-8149119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå