Gå til innhold

Jeg bare undrer..noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen for noen uker siden, bare rutine celleprøve. Han vet at jeg prøver å bli gravid, men har sagt at han ikke vil begynne utredning før vi har prøvd et helt år.

Men han følte meg litt på magen og sånn, og sa at alt så fint ut, han kunne ikke kjenne noen fysisk galt/grunn til at jeg ikke skulle bli gravid.

Nå lurer jeg..hva kan han kjenne med å bare føle litt på magen? Nå tenker jeg at han bare sa det for å roe meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8142475-jeg-bare-undrernoen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jo ikke, men salv har jeg hatt cyster (ikke farlige) på eggstokkene tidligere. Disse kan være i veien når man prøver å bli gravid. Man kan kjenne dem fra utsiden hvis man vet hvor man skal trykke, kanskje det var det han gjorde?

Jeg syns det er merkelig at han bare følte på magen din og kom med den uttalelsen?..... Han kan jo virkelig ikke vite hva som er på innsiden uten å ta innvendig UL!!!

Jeg har selv PCO (masse cyster på eggstokkene som gjør at jeg ikke har EL av meg selv), dette klarte ikke min gynekolog å finne ut av ved å bare kjenne på magen, det måtte UL til!!!

MEN, når det er sagt, så er det helt sikkert ikke noe galt med deg. Har du er regelmessig syklus, så er jeg sikker på at du er i fin-fin form!!!

Jeg gikk til gynekologen (privat), fordi jeg var litt øm på den ene siden av magen (ved eggstokken). Gynekologen tok innvendig UL og blodprøver på meg og fant ut at jeg hadde PCO. Fikk Pergotime med en gang og ble gravid på første forsøk. Jeg var kjempe heldig, for vi hadde ikke begynnt å prøve engang!

Nå prøver vi på nummer 2!

Annonse

Jeg skal til undersøkelse om 2 uker, fordi jeg har hatt cyster tidligere. Har liksom ikke tenkt på at det kan være f.eks pco. Men dersom man skulle ha det, er det et stort problem, eller kan de fleste bli gravide med den rette medisinen? Begynte å tenke litt nå...

Det er VELDIG vanlig å ha cyster, de kommer og går, og for de fleste så har det ingenting å si for fruktbarheten! Å ha PCO kan gjøre det vanskelig å bli gravid, men mange blir gravide selvom de har diagnosen.

Hvordan er syklusen din da?

Stabil, går 30 dager mellom hver mens. Danne mnd er første gang jeg har førsøkt å finne el ved å tisse på pinne, men fant den ikke.. Lurer på om den kan ha vært før jeg begynte å teste, siden streken var ganske svak den første testdagen, og har bare blitt svakere og svakere siden..

Oi! Jeg har hatt smerter på den en siden av magen, der jeg tror/tenker at eggstokken er. Det var flott du sa. Tror jeg må gå og bli sjekket nå. Pergo - hva er det kort for, og hvordan virker det? er det noe som skal få fart på eggløsningen?

smell meg på tjukka - de fleste som har PCO har ikke regelmessige sykluser/ EL, så jeg hadde ikke bekymra meg for det. Men det er jo alltids greit å få det sjekket!

yummym - pergo er hormontabletter som skal stimulere eggløsningen.

Jeg får det fordi jeg ikke har EL av meg selv, andre får det for å gi EL en ekstra liten dytt!

Pergo funker ikke på alle, dvs alle får ikke EL av pergo!

Annonse

yummym

Om legen din tok gyn sjekk og følte på magen din mens han hadde en hånd i vaginaen din kan han kjennne etter cyster osv. på eggstokkene. Han kan også kjenne etter svulster og muskelknuter på livmoren. Er du tynn er det lett å kjenne, men hos overvektige er det vanskeligere og legen bruker kanskje UL oftere i disse tilfellene. :)

Tusen takk. Det var veldig presis info...jeg er hverken tynn eller overvektig..nok litt vanlig med ekstra fett på magen. Men da håper jeg at det er sånn forskjellig knuter og cyster han kjente etter (og forhåpentligvis ikke fant).

tusen takk til alle som svarer, det er så utrolig deilig å kunne dele ting her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...