Gå til innhold

Lister meg forsiktig inn her...

sara66

Anbefalte innlegg

Er kommet til uke 9+6 ifølge gynekologen. Har liksom holdt pusten de siste ukene, og hadde egentlig tenkt å vente med å komme inn her til uke 12. Men nå har vi sett den lille på ultralyd med bankende hjerte, og spontane bevegelser av armer og ben!!! Begynner å tro at det skal gå bra ... :o)

Mitt første svangerskap, så dette er nytt og uvant. Har vært kvalm og uvel, men trodde først det var influensa. Ser ut som denne influensaen svinger litt for mye fra morgen til kveld, så legen mente det måtte tillegges svangerskapet. Skal saktens overleve plagene bare alt går bra!

Håper på en lang og fin tid her inne med dere andre modne damene!

Fortsetter under...

Jeg lister meg også forsiktig inn. Jeg har ikke vært hos legen enda jeg da, men regner med at jeg er ca. 7+5 i dag. Er også kvalm og uvel. Fryser litt og ENORMT trøtt. Et murmeldyr har jeg blitt!

Jeg holder fortsatt pusten jeg og håper at alt er bra. Det virker sånn, men jeg er jammen ikke sikker da jeg mistet for et halvt år siden og tar ingen ting for gitt. Men håper at alt er bra altså!

Håper også på en land og fin tid her inne sammen med bl.andre deg!

Hei, er også ny her...

Har kommet litt lenger (19+2), men ventet til i dag logge meg inn. Har valgt å ikke ta tester, men var på UL i går og alt så bra ut, heldigvis. Og det blir en jente...! :o)

Første gang for meg også i en alder av 39, så alt er nytt og spennende... Kvalmen er borte, men trøtt som en dupp enda. Godt å ha en unnskyldning for å sovne på sofaen hver ettermiddag...

Cianti: Jeg mistet også omlag 4 mndr før jeg ble gravid igjen og denne gangen har det altså gått bra, det gjør det sikkert for deg også! Krysser fingrene.

Og slutter meg til ønsket om en fin tid her sammen med dere begge!

Hei cianti 70,

Jeg fryser også VELDIG, - noe jeg slett ikke pleier å gjøre. Har gått med ullstilongs inne, - i flere dager, ullsokker innerst og ytterst, 2 gensere + fleece-genser og allikevel vært kald.

Mente jeg ikke var så veldig trøtt, men nå har mannen min tatt meg på "fersken" flere ganger, i å sove et par timer på ettermiddagen... Er vel litt trøtt også, ja.

Fikk akupunktur mot kvalme, og det ser ut til å ha hjulpet litt (bank i bordet...). Håper bare ikke jeg kommer til å savne kvalmen, nå da - det er jo tross alt greit å ha noen symptomer....

Sikker kan man vel aldri være, men optimistisk og positiv tror jeg man kommer langt med! Lykke til videre du også.

Hei! Så hyggelig med så mange nye på en gang! Ønsker dere alle sammen hjertelig velkommen inn hit. Synes det er så trivelig med flere som er på samme alder.

Jeg vet hvordan det er å være nervøs den første tiden. Jeg gikk nesten og holdt pusten til den ordinære ultralyden var overstått, men nå er det bare glede og begeistring som har tatt overhånd!

Håper dere får en fin graviditet og fin tid her inne, mange trivelige voksne damer her! Lykke til videre!

Takk, coscos!

- og Sara hjelper det å kle på seg mer? Jeg synes at kulda kommer innenfra jeg og sprer seg som kalde bølger utover i kroppen. Tærne er som is!

Så fint at det finnes et forum for oss som har vært ute i en stormnatt før! Jeg har sett at det er mange førstegangsfødende her inne også, men jeg har født en gang før + en SA og vet hvor stort mirakel det er å både bli gravid og føde et friskt barn. Har en gutt med hjertefeil fra før, og er bare sjeleglad for at han har blitt operert og er en frisk gutt i dag. Er derfor også litt redd. Redde er vel alle - det er jo ingen garantier for noen, men tenker og håper at barnet jeg bærer er friskt!

Lykke til videre alle sammen ønsker jeg også!

Annonse

Gratulerer alle sammen! Så flott at flere seter i sofaen blir tatt i bruk. Håper på et oppsving i aktiviteten her inne nå da!

Jeg er veeeeldig avventende. Har plutselig fått det for meg at jeg ikke er gravid allikevel. Er 12+2 i dag, og skal på UL onsdag 14.2. Skal også ha genetisk veiledning og blodprøver, hvis vi nå bestemmer oss for det.

Tør omtrent ikke skrive innlegg, snakker omtrent ikke om graviditeten, synes jeg ikke kjenner noe mage...... Ganske vanlig når endel av de første symptomene gir seg, men reellt nok når du står midt oppi det. Det skal bli så godt å få den UL overstått.

Ønsker dere alle nye hjertelig velkommen, måtte det bli et langt og lykkelig opphold!

Inntil videre avventende og lite aktiv,

Hei igjen cianti,

Når du sier det, så har det faktisk ikke hjulpet å kle på seg mer...!!! Er nok mer en mental greie, - at jeg føler jeg har gjort hva jeg kan for ikke å fryse, men har jo fortsatt vært like kald på hender og føtter!

Du har helt rett, det føles som om kulden kommer innenfra.

Kan forstå at du er litt redd med tanke på dine tidligere erfaringer, men jeg tror vi er litt engstelige alle. Du skal se det går bra, husk at det er det det som regel gjør :o)

hei hei,

nei så hyggelig med flere her inne da!

velkommen inn damer !

Har hatt et kanske så mproblematisk svangerskaå selv til nå.. var overhodet ikke planlagt og oppdaget det ikke før godt i ukke 10, sykmeldt med en gang pga bekkenløsning. Har hatt BL i 11 år, og har 3 fra før.

Deretter har det vær kvalme og svimmelhet, og masse kynnere fra uke 16..

men, har vært borti slikt før og det gikkbra da også, med et mirakel født i uke 35.

lykke til da , med de hemmelige magene!

Velkommen til der nye!!!!

ER gravid med nr. 3, og håper at det går bra denne gangen...... Har prøvet en del år, og har hatt sa,ma og bo, er passe nervøs for at det ikke skal gå bra denne gangen også........ Har jo sett barnet flere ganger på ul og så langt ser alt bra ut, normal vekst etc. hadde en del småblødninger inntil jeg ble sykmeldt og ¨parkerte¨ hesten.

Nå venter jeg bare på sikre livstegn der inne i fra. Har kjent liv, men så tidlig som i 15 uker er det jo ennå så diffust og sporadisk.

Velkommen og gratulerer alle nye ! * gjør plass i soffan*

Dette er min 3. en skikkelig attpåklatt.

Jeg var også kjempetrøtt første tiden, duppet av så fort jeg satte meg ned i soffan. Frøs gjorde jeg også. Kvalmen er heldigvis ikke så sterk lenger, har begynt å få tilbake matlysten.

Idag er jeg 12+3.Var på UL denne uka og alt ser bra ut. Det er ihvertfall veldig aktivitet der inne.

Jeg har også vært på genetisk veiledning og tatt blodprøver, bør vel få svar i begynnelsen av neste uke...jeg gruer litt... jeg har ikke helt bestemt meg mht fostervannsprøven...

Annonse

Jeg vil også ønske dere nye velkommen inn til oss!! Her er vi mange trivelige damer med kul på mangen.

Jeg er i dag i uke 28 og venter gutt nr 2 i begynnelsen av mai. Storebror gleder seg han også - han ble 2 år i romjulen.

Hadde et veldig trøblete svangerskap med blødninger som til slutt endte med at morkaken løsnet og at førstemann ble tatt med keisersnitt 7 øker før tiden. Han veide 2 kg når han ble født. Ble liggende 3 uker på Ullevåll før vi fikk han med hjem.

Svangerskap 2 har gått veldig bra helt til nå. Hadde en liten blødning i begynnelsen av uken. Har gått fint nå de siste dagene.Skal på UL på ullevåll i neste ue.Får da vite hvordan morkaken ligger.Blir spennende.

Velkommen og lykke til alle sammen!! :-)

Gratulerer til alle nye! Jeg har ikke vært veldig aktiv hittil, men dette var en så lang og koselig link at jeg bare måtte si hallo. Jeg venter også min første i alder 39. Har hatt 2 SA siste året, men nå er jeg 11+5, har vært på 2 UL og alt står bra til. Begynner å tro at det skal gå bra denne gangen.

Ønsker alle lykke til og en god ventetid :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...