Gå til innhold

Hvor sover babyen


uuups:)

Anbefalte innlegg

i egen seng eller i deres seng

 

Jeg faar ikke gutten vaar til aa sove i sin egen seng. Med en gang jeg legger ham ned begynner han aa skrike. Saa de siste nettene har han sovet sammen med oss. Vil egentlig ha han til aa sove i sin egen seng for jeg sover utrolig daarlig med ham oppi vaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mia har sovet i egen seng fra dag 1. Jeg hadde ikke sovet et sekund om hun hade ligget i vår seng. Hvis babyen er mett og tørr så er det ingen fare at de skriker litt. Tror det er lurt å la babyen ligge i egen seng og trøste litt mens barnet ligger i sengen, synge litt og snakke rolig med lyset av og etterhvert tror jeg at barnet skjønner at det er der han skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bobaloos - det er bare å begynne å venne ham til det.

Hvis du lar ham bestemmer, sover han i deres seng til han blir voksen ;-)

Du må lære ham at sengen er et trygt og godt sted å være - ikke et sted han må "reddes" fra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask sover i vogga si som står ved siden av min del av sengen.. han har sovet der siden han var 2 uker gammel.. jeg har dunposen som vi bruker i barnevogn oppi vogga så han sover i den.. liker å ha det litt trangt, han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora har også sovet i sin egen seng fra dag en. Får komme oppi til oss om morgenen noen ganger men ikke noe mer enn det. I begynnelsen var hun ganske grinette når vi la henne men nå tror jeg hun har innsett at det er hennes seng og at det er der hun skal sove :-) Nå går det somregel greitt å legge henne og hun ligger å kikker rundt seg og "prater" med seg selv til hun sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt har sove i eiga seng frå fyrste dag. Der ligg han heilt til han blir lys våken på morgonen. Av og til blir han lys våken og smiler og ler ganske tidleg og då får han kome opp i senga vår og prate og kose og sove litt til :-) Dei siste dagane har eg merka at han likar godt å ligge med kinnet bort i ei mjuk kosekanin som er i senga. Kanskje det er ein ide med eit kosedyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover i vogga ved siden av senga vår.

Jeg løfter han kun opp ved mat og stell... Er han urolig prøver jeg å roe han i vogga. Hvis han gråter legger jeg bare hånden min oppi til han...

Hender jeg tar han oppi sengen til meg hvis jeg vil ligge litt lenger en morgen... tar han da opp til meg i 8 tiden... så sover vi til 10 :))

 

Jeg pakker han godt inn.... så han ligger litt tett... da sover han best...

også litt opp med hodet... Har lagt et håndkle under hodeenden av madrassen for å heve litt...

 

Han er mye urolig om natta, men jeg vil ikke få den vanen at han kun sover hos meg... det høres forferdelig slitsomt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teo har egen seng/kurv på vårt soverom. Det hender han er litt grinete når vi legger han ned, da hjelper det å holde han på magen og "rugge" han fra side til side. Sovner som en stein, prøv det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira sover i vognbaggen mellom oss. På dagen sover hun i sprinkelsengen, dvs de dagene hun vil sove i den. Er inne i en periode nå hvor det går fint å ligge alene på natten, men på dagtid vil hun bare sove i slynga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malin sover i vognbaggen i senga vår,hun liker å ha d litt trangt..

Og i vuggen på dagtid.

 

Tenkte å prøve å legge henne i sin seng fra helga av,så får vi se hvordan d går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie sover i sin egen seng... i starten sov hun i vogna eller i vognbagen oppi senga si...har ikke hatt hun i vår seng... bare litt på morgningen noen dager...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snupp sover i egen seng..

Noen ganger sammen med oss, men det er bare på morgenen når pappa har dratt på jobb. Men det er mer og mer sjelden hun får komme opp til oss. Vil at hun skal lære å ligge i egen seng.

Best for henne og oss :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi sover i senga vår..hun også nekter helt å sove alene.....uff orker ikke skrinking hele natten jeg, så da sover vi begge 2 så godt i sengen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover i senga vår. Hun sovner rett etter ha fått pupp, men våkner dersom vi prøver å legge henne i senga si. Jeg har ikke giddi å prøvd noe særlig, tror uansett ikke vi har skjemt henne bort nå så tidlig. Vi koser oss sånn sammen i senga vår og alle 3 sover godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det ikke bare er oss som sliter med det. Våkner m en gang vi legger ham i sengen her og. Nå har jeg lagt ham i sin egen seng får kvelden og tenkte å prøve å ikke ta ham opp i sengen vår i løpet av natten. Håper vi ikke har skjemt ham bort, men tror ikke det siden han ikke er 6 uker en gang. Men det er så vanskelig å ikke sovne når jeg ammer. Han spiser sakte og jeg våkner gjerne etter to timer sittende i sengen med han sovende med puppen i munnen. Vil jo helst at han skal sove i sin egen seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning og våknet med en gang jeg la han i vogga etter mat på natta...

Helt til jeg begynte å legge dyna hans + en gulpeklut under dyna mi mens han får mat :))

Når han er ferdig med å spise la jeg den "varme" gulpekluten under han i vogga , og la en "varm" dyne over han...

Da slapp han sjokket over å bli lagt i en kald seng :))

 

Men er jo ikke alle råd som passer alle da.. det som funker for noen, passer kansje ikke for andre.

Dere finner nok ut av det som passer der :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anine sover i vodnbag'en på gulvet ved siden av vår seng om natten, og i vuggen sin på stua om dagen. ( eller det vil si en sjelden gang). På dagtid liker hun best å sove i våre armer og våkner fort hvis vi legger henne ned. Har prøvd å legge henne i vuggen på dagtid for at hun kan sovne der og fått det til en gang.......må nok øve litt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...