Gå til innhold

Fødselshistorie...

Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!!

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som legger ut sin fødselshistorie her. Vet ikke om det er av interesse for dere å lese, men jeg legger nå ut min jeg også...

Jeg hadde termin 24. jan, men før jul fikk jeg beskje at det var sore muligheter for at jeg kom til å føde før tiden, pga mye kynnere osv. Jeg ble sykemeldt, og kynnerne roet seg, så jeg håpet på å klare å holde igjen til over nyttår. I romjula begynte det å ta seg opp igjen med kynnere og en del murring i ryggen. 2 uker før termin hadde jeg en time med modningsakkupunktur. Hele uka etter hadde jeg vanskelig for å sove om natta, da jeg satt oppe med kraftige kynnere/maserier. Hadde en ny time med modningsakkupunktur 1 uke før termin. Men etter det var det forsåvidt ganske rolig.

Var hos jm 16. jan, og hun ville jeg skulle på ekstra kontroll fordi blodtrykket mitt hadde steget litt. (kunne være tegn på både svangerskapsforgiftning og begynnende fødsel. Var hos legen 17. jan, men da var blodtrykket helt fint igjen, men jeg hadde blodspor i urinen, så hun tok en gyn undersøkelse og sendte inn en masse prøver til bakteriedyrkning.

18. jan var jeg og min mann ute og spiste en bedre middag, og var på kino. La oss sånn i halv elleve - elleve tiden. Kl 01.54 19. jan bråvåknet jeg og tenkte... Nå er det noe som skjer... Og så gikk vannet. Spratt ut av senga, og gubben våknet av at vannet plasket i gulvet. Tok meg en dusj, og ringte føden, og avtalte å komme inn for sjekk kl 9 Da jeg ikke hadde rier enda. Så gikk vi og la oss igjen. Riene startet rett etterpå. De kom ganske tett, men var ikke sånn kjempevonde. Men etter 1 time i senga var de blitt såpass vonde at jeg måtte opp og gå litt. Da satte de igang for fult. Riene økte stadig, og kom med bare 1-1,5 min mellomrom, og varte i ca 1 min. Løp på do i ett sett. Gubben maserte, og jeg pusta og pesa... Ble skikkelig kvalm, så jeg kastet opp en gang også. Så kl 5, begynte det å komme masse slim og blod. (tegningsblødning tenkte jeg...) Så jeg ringte føden igjen kl 05.14, og de sa jeg måtte komme inn med en gang. Da jeg hadde lagt på røret kom første pressrien.

Vi dro hjemmefra ca 5.30, og var på sykehuset 5-10 min etter. Hadde så kraftige pressrier at jeg ikke klarte å gå, så gubben fant en rullestol og så løp han opp på føden.

Jm som møtte oss tok seg ganske god tid, for i og med at jeg var førstegangs, regnet hun med at jeg hadde et lite stykke igjen. Jeg måtte mase litt på henne, og når hun undersøkte meg sa hun bare... " oi her står hodet. da kan du godt begynne å presse på neste ri hvis du vil." 7-8 pressrier senere var jenta vår født. kl 06.07.

Var en helt super fødsel. Rakk ikke å bli sliten, og det gikk såpass fort at det ikke var så veldig vondt heller. Men neste gang må jeg nok reise inn på føden ved første tegn til rier, for dette gikk nesten farlig fort. Hadde vi hatt lenger vei til føden, hadde jeg nok født i bilen...

Ble litt langt, men men.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8142020-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Detta gikk fort ja...men det er jo greit så slipper en å bli skremt til evt. neste gang :) Det gikk fort for meg også for så vidt som førstegangs, 9 timer fra vannet gikk til gutten var ute. Fikk beskjed om å følge med neste gang og gi beskjed om at det gikk så fort til jm på sykehuset, samt skrive det i brevet til sykehuset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...