Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I barnehagen vår er det en del som lar bilen stå på tomgang mens de er inne og leverer. Jeg syns ikke noe om denne praksisen. Vi andre må gå forbi biler og mer eksos enn nødvendig og det er absolutt ikke bra for miljøet.

Bør jeg si fra til de foreldrene, eller til personalet, eller bør jeg bare akseptere at noen lar bilen stå og gå?

Fortsetter under...

Annonse

Vi slet også med dette problemet, det første året barnehagen eksisterte. Til og med ansatte lot bilen gå på tomgang. Ble et stort problem, særlig siden sfo er på samme sted, så det gjalt alle foreldre, både sfo og barnehage. Vi tok det opp i FAU etter å ha sagt ifra utallige ganger uten respons. (oppvekst-senter med barnehage/sfo/skole under ett) Det kom på rundskriv til alle foreldre samt ansatte, og det ble hengt opp plakat på dørene. Endelig begynte det å hjelpe. Det er ikke mange syndere igjen nå, men det var jammen ikke enkelt å får folk til å forstå, utrolig nok!! Så stå på og ikke gi deg, det nytter til slutt!

Si ifra til bhg! På forrige lapp vi fikk fra barnehagen sto det at de hadde fått klager fra naboer på biler som gikk på tomgang. Kanskje din bhg kunne gjort det samme. Jeg syns det er helt utrolig at de ikke tenker mer på miljøet enn det. Også utenfor en bhg da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...