Gå til innhold

Hvor nøyaktig er en tidlig UL?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var til UL i dag, og den viste 9 uker blank. Kan denne ha en feilmargin? i såfall hvor mange dager? Trodde selv jeg var 8+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme lurer jeg også på - skal til tidlig ul på onsdag - er da 10 + 3.

 

Til anonym over her - tok de innvendig eller utvendig ul?? jeg vet ikke hva de skal, men vil helst ha utvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg på utvendig jeg også. skal også på en privat klinikk.

 

Du er jo forresten bare heldig hvis du er litt lengre enn du trodde - har fått inntrykk av at de fleste blir satt noen dager/en uke tilbake... håper ikke det skjer med meg (tilbake altså) - er så sykt kvalm, og har slavisk nedtelling mot uke 12, hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at jeg blir bare ulykkelig, da det kan være snakk om en annen far... Ingen utroskap eller noe, bare litt for tett sex. Han siste er kjæresten min nå. Huff.. jeg har stelt i stand :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi da - ja da skjønner jeg at du er litt satt ut! regner med at du ikke vet nøyaktig når du hadde el da...

 

Tror imidlertid du bare skal prøve å slappe av og ikke tenke for mye på det før ul i uke 18. Det kan visst være litt forskjell i vekst både før og etter den tid, så derfor vil du få det mest nøyaktige svaret på den ul!

 

Lykke lykke til! Håper du får det svaret du vil ha og at kjæresten er den heldige pappaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også - veldig! Jeg hadde noen mensmurringer som jeg trodde var eggløsning den 23. eller 24. des., men så har jeg lest litt her inne og forstått at det kanskje kan ha vært festesmerter.. så da står jeg like langt.

Tusen takk for svarene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:) ville bare si ifra til dere som lurte på innvendig eller utvendig UL, så fikk jeg innvendig UL i uke 10+2. Spurte legen min hvorfor, han sa det ikke var like lett å se fosteret ved utvendig UL så tildlig, fordi det ligger nede i bekkenet enda. Så frem til uke 12 er det vanlig med innvendig. Men det var absolutt ikke vondt og ubehagelig. merket ikke noe jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at det måtte bli innvendig UL fram til uke 12. Tror desverre de er ganske nøyaktige... Legene måler jo nøyaktig hvor mye fosteret har vokst siden befruktning. Selv ble jeg satt 10 dager tilbake, og synes det var kjedelig, men bare fordi ventetida da ble lenger. Håper alt ordner seg for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 1. mann var jeg på ultralyd i uke 11 (menstermin). Da ble terminen flyttet 1 uke, og de mente jeg var i uke 10 isteden for i uke 11.

 

På neste ultralyd i uke 18 (menstermin) ble terminen flyttet igjen slik at mensterminen stemte med ultralydterminen.

 

Så ja, du kan ha rett i at du er 9 uker blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embryoet/fosteret kan vokse i rykk og napp og ulikt fra kvinne til kvinne de første månedene. Derfor kan ul termin på tidlig ul bli unøyaktig, mens veksten "normaliserer" seg senere. Derfor er ul terminen ved ordinær ul i uke 17-18 den som er mest nøyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...