Gå til innhold

Er så kresen på mat!


Gjest

Anbefalte innlegg

Snuppa mi vil kun ha most frukt å spise, og 4-5 t-skjeer med middagsmat på glass. Har prøvd å gi henne grøt og brødskive, men da brekker hun seg og spytter ut. Sover ikke så lenge på natta lenger, tror hun trenger mer mat. Noen råd til hva slags mat jeg kan gi? Hun kan jo ikke leve på bare frukt selv om det er sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her gikk det også mye i frukt, særlig banan. Jeg begynte med litt grøt i bananen og reduserte etterhvert. Tilslutt ble det grøt med banan i stedet for banan med grøt. I tillegg til banan hadde jeg sviskesaft, han ble nemlig litt hard i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vel allerede gitt kveldsgrøten, men jeg skriver allikevel. Jeg moste en halv banan og laget grøt av 3 - 4 spiseskjeer grøtpulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo også prøvd massevis til min lille kresne gutt. Det som falt i smak her var Hipp sin grøt med eple og pære... Har du prøvd den eller en av de andre grøtene som det er frukt i? De er det mer smak i enn disse kjedelige andre grøtene, i alle fall! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med banan, ville ikke ha det heller. Har prøvd alle de 4 og 6 mndrs grøtene til Hipp og Nestle, vil ikke ha noen, ikke de med smak engang. Hadde noen dager hvor hun iallfall spiste litt middag på glass, men vil ikke ha det lenger heller....sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karsten ville jo heller ikke ha grøt. Og jeg prøvde med brødskive, det likte han... Har du prøvd det da? Det var greit i følge legen på helsestasjonen å gi brød i stedet... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin er også kresen. Har ikke likt noen middager ennå, men jeg stresser ikke med det ennå. Han liker grøt, spesielt med fruktmos i. Liker ikke fruktmos alene.

Liker ikke vann og saft heller, så han drikker bare mme. Har ikke gitt han banan ennå, for han er plaget med hard mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann drikker hun masse av hvis hun får drikke av glasset mitt. Prøvde brødskive i dag, spyttet det meste ut, forsto visst ikke helt meningen med de to tennene. Merker hun trenger mer mat, hun er sutrete og utålmodig, noe som ikke er likt henne. Får bare prøve videre og håpe hun plutselig får lyst på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det i morgen tidlig da, får håpe det virker. Hun er til og med lei av avacado/banan nå. Har kjøpt små pakker med nestle fruktmos med jordbær og noe annet, skal prøve med det. Tror det kan være derfor hun sover lite på dagen og, er sulten rett og slett..Hun er jo ganske stor så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å lage noe mat selv?

Jeg har jo tenkt masse på det med den maten, siden mitt lille gull også er veldig kresen. Har jo prøvd å gi ham potet med bare mm/mme, men det falt ikke i smak. Men jeg prøvde så vidt å gi ham potet most med litt margarin i. Det smakte tydeligvis bedre... Dersom du har brun saus til middag så kan du jo sikkert ha noen dråper på potetene. Ikke alt for mye pga saltet, men litt, slik at hun får litt smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...