Gå til innhold

Hodet festet og spark på begge sider???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38 + 5 i dag og legen sier at hodet er festet. Forrige uke sa jordmor at hodet var knapt festet (er andregangs). Likevel kan jeg kjenne at babyen flytter føttene fra side til side, dvs, skyver rumpa ut både til høyre og venstre for navelen min. Hvordan er dette mulig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den kan snu seg "rundt sin egen akse" hvis du skjønner hva jeg mener, selv om hodet er festet.

Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvordan det går an. Hvis nesa er festet mot høyre (når jeg ser nedover liksom), hvordan kan den vri ryggen andre veien. Er jo fysisk umulig...

Skrevet

Akkurat sånn er det hos meg også. Gutten har ligget med hodet ned og festet i flere uker allerede i følge jm, men kjenner fremdeles at at han vrir seg og sparker til begge sider i magen. Men når det er rolig inni der kjennes det stort sett ut som om ryggenhans ligger ut mot min venstre side, er vist det som er den mest vanlige posisjonen for de små som snart skal ut:) Så håper det betyr at han ikke har tenkt å vente så lenge til...:-)

Skrevet

Sist jeg var til jordmor spurte jeg om dette, fordi hun sa hodet var festet. Hos meg bytter beibin på å ha ryggen ut mot venstreside og ryggen ut mot høyreside...å dette sa hun var fullt mulig, nakken er jo ikke festet fordi om hodet er det.

Skrevet

Heisann!

Babyen ligger med ansiktet inn mot ryggraden din, og bakhodet mot klitoris (for å si det på den måten).

Dette er grunnen til at h*n kan snu seg begge veier..

Forstod du det nå ?

Skrevet

Det sies jo at første posisjon (slik flest ligger) er med ryggen på mors venskre side, og andre posisjon er med ryggen på mors høyre side. I følge min jm er det litt mer tarmer og organer å dreie rundt når de ligger i andre posisjon og at dette krever litt mer av riene. Jeg skjønner ikke dette jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...