Elise29 Skrevet 8. februar 2007 #1 Del Skrevet 8. februar 2007 Vi hadde en runde i gårkveld etter jeg fikk positiv EL-test og skal ha sex igjen i dag. Jeg går utifra at det kanskje er nok?? Hva tror dere? Sambo skal reise vekk i morgen tidlig og er borte hele helgen... Går på fjerde og siste kuren med Pergo, så det er egentlig siste forsøk før jeg må ha lap eller prøverør... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupi ♥ termin 24.mai 2009 Skrevet 8. februar 2007 #2 Del Skrevet 8. februar 2007 Grattis! Tror nok sex i dag og i morgen holder. Det er lurest med sex 1 dag før EL, sier min gyn. Ha sex den dagen testen slår ut og den påfølgende dagen. + en dag til om mulig da, for sikkerhets skyld. Jeg er på dag 24 nå uten pos. EL. Hatt veldig ømme bryst i 3 UKER! Men ingen pos. grav. test. Så jeg skjønner ingenting... Bruker å ha EL på dag 18 og bruker ikke å ha ømme bryst utenom IKM. Kanskje ta en tur te gyn igjen snart... Har dere prøvd lenge? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8140751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 8. februar 2007 Heisann Går du også på Pergo?? Da kan du jo få litt sein EL. Det kan man jo sikkert uten pergo også. Jeg var på dag 18 i går når jeg fikk positiv test. Får håpe det holder med sex i går og i dag da ) Jeg har hatt ganske mye bivirkninger av pergoen denne gangen, mye mer enn jeg har hatt på de andre kurene. Verker i puppene nesten hele tiden, hodepine innimellom, småkvalm og uggen og stikkninger på siden av magen. Får håpe det er et godt tegn. Vi har prøvd seriøst ca 1 år nå, men det er over 1 1/2 år siden jeg sluttet på pillen... Jeg har pcos, så det er det som er problemet her Jeg skal til Gyn på mandag for å sjekke om jeg har hatt EL. Det er første gangen jeg gjør dette, så jeg håper det stemmer at jeg har EL i dag Selv om du er på dag 24 i dag, så kan jo EL enda kommer... Jeg ble gravid i sommer etter første pergo-kuren og da må jeg ha fått EL ca 2 uker etter den egentlig skulle vært. Mistet dessverre igjen da. Men det jeg ville frem til er at det fremdeles er håp ) Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8140867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 8. februar 2007 Hmm....hadde visst positiv EL-test i dag også. Hva betyr det da? Nå har jeg hatt positiv både i dag og i går... Er ikke EL før i morgen egentlig da?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8142202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnoopyMamma Skrevet 8. februar 2007 #5 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei Elise28, Jeg svarte deg inne på Bli gravid forumet, men skjønner nå at jeg har havnet litt feil. Jeg hører nok hjemme her blant "sliterne", har selv PCOS, og har fikk det påvist da jeg var 16 år (mange, mange år siden). Betryggende å vite at det er flere som har bivirkninger, så føler man seg ikke helt utenfor. Ja, absolutt verdt alle smertene hvis resultatet ender opp så bra, men jeg hadde så mange komplikasjoner i forrige svangerskap jeg da, så jeg har på følelsen at dette bare er begynnelsen. Har du hatt eggløsning på de tidligere kurene du har hatt? Eller er dette første? Jeg er på dag 6 bare jeg da, og det blir veldig spennende å se til uken. Vi får holde hverandre oppdatert, jeg krysser fingrene for at den satt denne gangen for din del :-) Og så må du komme med gode råd dersom du har noen. Ha en fin dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8143154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 8. februar 2007 #6 Del Skrevet 8. februar 2007 Hei du! Det er helt normalt med positiv EL-test to dager på rad. Har hørt at det kan av og tel gå opptil 4 dager fra første positive EL-test-dag til egget slipper. Jeg har f.eks hatt 3 dager med posiviv El-test denne syklusen, men fikk negativ på dag 4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8144956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 9. februar 2007 Heisann! I dag har skikkelig vondt på høyre side av magen. Hadde vondt i hele går og i gårkveld gikk jeg krokbøyd som en gammel kjærring Litt bedre i dag, men kjenner det fremdeles. Har kjørt sambo til toget nå, så jeg håper jeg hadde EL i går, selv om jeg føler på meg at det ikke har sluppet ennå. Typisk hvis jeg får EL akkurat når han er borte Tenkte å fortsette å EL-teste til jeg får negativ igjen. Hvis egget kanskje ikke slippes før 4 dager etter positiv test, så hjelper det kanskje hvis vi har oss en runde når han kommer hjem på søndag også ) Det er typisk meg å være helt motsatt av normalen...hehe. Når har du ikm nightelf?? Det er iallefall godt å vite at man får EL ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8153801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei igjen Snoopymamma Jeg er litt usikker på om jeg har hatt EL etter alle kurene, for det er ikke alltid jeg har EL-testet, men jeg vet jeg har hatt innimellom. Husker ikke om jeg skrev det på den andre tråden, men jeg ble gravid sist sommer etter første kuren med Pergo, men da spontanaborterte jeg dessverre... Vet iallefall at jeg kan bli gravid. Problemet er å beholde... Har dere prøvd lenge? Brukte dere lang tid på å bli gravid første gang? Du er nå iallefall heldig som har klart å få barn før Både jeg og sambo begynner å bli temmelig lei av å ha sex på kommando, så det skal bli godt når disse prøvedagene er ferdige... Jeg har vel egentlig ikke så mange gode råd å komme med, men å holde seg unna sukker er vel et generelt godt råd til alle med pcos. Jeg er ualminnelig glad i godteri, men nå prøver jeg å begrense meg. I tillegg så har jeg tatt litt solvipect hostesaft denne pp'en. Fant ut at det ikke kan skade å prøve ) Tror jeg begynte med et par skjeer om dagen fra dag 12. Tok en liten skje i forgårs også, men man skal ikke ta etter man har hatt EL pga at egget kan få problemer med å feste seg... Ha en fin dag du også og så får du holde meg oppdatert :-)) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8153911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 9. februar 2007 #9 Del Skrevet 9. februar 2007 Så bra! Håper spiren sitter!!!! Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8154224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 9. februar 2007 #10 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei Elise28! Jeg har ikm 19. feb Siden det av og til kan ta litt lenger tid før egget slipper er det sikkert bra å ta noen runder til i dagene framover. Jeg tror det er mest vanlig med pos EL-test i etpar dager, men som sagt hender det at dette kan vare littegrann lenger. Har du testet EL i dag? klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8154692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 9. februar 2007 Nei jeg testet i gårkveld, så jeg tenkte jeg skulle vente til i kveld før jeg tester igjen... Har hatt positiv test 2 kvelder nå og hadde sex også begge kveldene, men nå har sambo reist bort og kommer ikke tilbake før søndag kveld... TYPISK! Så det blir ikke flere runder før det Jeg håper bare inderlig at det klaffer denne gangen, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør... Du har en liten stund igjen til ikm da.... det er nesten den værste ventetiden...Dagene går så seint når man bare venter og venter...hehe. Ha en fin dag! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8154836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 9. februar 2007 #12 Del Skrevet 9. februar 2007 Det holder sikkert med sex i forgårs og i går Sædcellene lever jo en stund der inne. Og mest sannsynlig så slipper egget en gang mellom 24-48 timer etter at du fikk utslag første gang. Ifølge bruksanvisningene på testen min, skal du være godt dekket! Ja, det er en stund til ikm-en min.. Jeg prøver å ikke tenke på det, men fy fasan det er vanskelig! Ha en fin dag du åsså! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8155038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 9. februar 2007 Hehe...ja jeg husker alle disse mnd nå når jeg har ventet på ikm... Det er lettere sagt enn gjort å prøve å la være å tenke på det. Jeg tenker stort sett kun på en ting og det er å bli gravid!! Huff... Får håpe jeg har sikret meg det jeg trenger, så får jeg håpe at EL er ferdig Tror det er første gang jeg håper at EL-testen skal være negativ... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8158214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnoopyMamma Skrevet 9. februar 2007 #14 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei Elise28, Uff, så trist å høre at du mistet første gang. Var du langt på vei? Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er, men kan forestille meg at det er tøft. Får håpe at den sitter som et skudd neste gang, og blir der :-) Jeg fikk påvist PCOS i 1996, så de oppdaget det veldig tidlig på meg. Jeg er hadde veldig mange symptomer. Aldri slitt med overvekt, men har alltid hatt mer hår-vekst enn andre, og helt uregelmessig menstruasjon. Den gangen fikk jeg beskjed om at det å få barn ville bli en tidkrevende prosess. Så ble jeg satt på Marvelon og gikk på det i mange år. Vi ble enige om at jeg skulle si i fra til henne den dagen jeg var klar for å få barn. Så sommeren 2002, gikk jeg tom for p-piller, og hadde ny time hos gynekologen min (går til en veldig dyktig spesialist) i august samme år. Og i løpet av den sommeren så ble jeg gravid, og det er et mirakel i følge gynekologen. Svangerskapet var en tøff påkjenning, fordi kroppen min reagerte fra dag 1 på å bli gravid. Jeg fikk bekkenløsning i uke 12 (og gikk sykemeldt gjennom hele svangerskapet fra denne uken) og fikk svangerskapsforgiftning allerede i 4. måned. Jeg la på meg totalt 30 kg, hadde så mye proteiner i urinen og et helt vannvittig høyt blodtrykk. De siste ukene gikk jeg bare ut og inn av sykehus. Det var så slitsomt, og til slutt knakk jeg sammen psykisk, og de valgte å sette meg i gang selv om jeg bare var i uke 35. Det endte med et hastekeisersnitt ettersom hjerterytmen falt dramatisk. Etter fødselen fikk vi også vite at 2/3 av morkaken hadde vært død en stund, og at det var derfor jeg var så dårlig på slutten. Men historien hadde en lykkelig slutt, og i april 2003 fikk vi en nydelig liten jente. Bitteliten, bare 2,3 kg og 45 cm, men aldeles nydelig, og har klart seg kjempe bra. I dag har denne lille jenta blitt stor, og ønsker seg selvfølgelig søsken. Jeg har holdt litt tilbake, nettopp fordi jeg var så dårlig i forrige svangerskap og er livredd for at det skal skje igjen. Vi begynte med å prøve på nr 2 i juli 2006, men fant fort ut at det ikke gikk. Jeg har så ustabile sykluser, som gjør at jeg aldri vet når jeg har EL eller om jeg har det i det hele tatt. Så da har jeg begynt på Pergo, dobbel kur, i to omganger. Hvis det ikke fungerer så skal vi prøve noe annet. Skal tilbake igjen til gynekologen rett over påske. Jeg er veldig takknemlig for at jeg har fått ett barn, men jeg står vel ovenfor litt andre problemstillinger enn deg. Forventningene er skyhøye fra andre mennesker, og jeg blir stadig minnet om at det snart er på tide å få barn nummer to, slik at datteren min slipper å være alenebarn (enebarn). Uff, folk sier så mye dumt, som gjør at jeg tror jeg har et stort lass med stresshormoner i tillegg. Ble veldig langt dette her. Godt å få skrevet det ned, er så mye som man fortrenger med tiden, og svangerskapet har definitivt blitt fortrengt. Uansett, første punkt er å bli gravid i det hele tatt, så får man ta resten som det kommer. Tror jeg skal prøve det med hostesaft, kan jo ikke skade. Ønsker deg en god helg! Du får kose deg med litt ekstra nå, ettersom sambo er bortreist :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8158313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei Snoopymamma! Så heldig du er som har fått en frisk liten jente ) Det er det jeg dagdrømmer om hver dag... Blir selvfølgelig glad for gutt også, men håper uansett at jeg får en jente en eller annen gang også. Det må være forferdelig når svangerskapet er så problematisk, så jeg forstår godt at du har holdt igjen litt. Men samtidig så sier alle de jeg har snakket med at ingen av svangerskapene de har hatt har vært lik, så forhåpentligvis blir det ikke like vanskelig neste gang Jeg vet hvor vanskelig det i forhold til forventninger fra familie og venner... Nå er det over 1 1/2 år siden jeg sluttet på pillen og jeg bestemte meg for å ikke si at jeg hadde sluttet til venninnene mine. Men 9 mnd etter pilleslutt fortalte jeg det til mine 2 bestevenninner og det resulterte selvfølgelig i at de også sluttet. 4 mnd senere var hun første gravid og 4 mnd etter det var hun andre gravid også. Jeg skulle faktisk hatt termin omtrent samtidig som hun første, men slik gikk det altså ikke. Det var forresten fælt å spontanabortere. Jeg haddde veer i 3 timer og det var grusomt vondt. Jeg vet faktisk ikke hvor langt jeg var på vei, men kanskje ca 8 uker. Stadig vekk er det noen som spør om ikke vi har tenkt å få barn snart og jeg har ikke tall på hvor mange som har spurt meg om jeg er gravid. Har en litt typisk pcos-mage, så jeg kan se litt gravid ut til tider....huff. Men men. Tør ikke være for optimistisk iht til prøvingen, for jeg vet ikke om jeg orker flere skuffelser nå. Er forferdelig kvalm om dagene, så av og til prøver jeg og innbille meg at jeg er gravid...hehe. Har jo hørt at EL-testene kan bli positive ved graviditet, men det er nok helt urealisisk at jeg skulle være det nå. Har du like mye bivirkninger av pergoen hele tiden? Jeg hadde forresten tenkt å prøve å ikke kose meg så veldig mens sambo er vekke. Han er en skikkelig godtegris, så jeg sliter litt med å ikke spise godteri når han sitter og propper i seg. Har kjøpt inn gulrøtter og stangselleri, så det skal jeg kose meg med i kveld Nå skal jeg snart lage meg omelett til middag. Har litt dilla på det for tiden. Hvor i landet er du fra? Og hvor gammel er du? Jeg er 28 og fra Bergen Ha en super helg du også, dersom vi ikke "snakkes" mer her før Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8159646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnoopyMamma Skrevet 9. februar 2007 #16 Del Skrevet 9. februar 2007 Hei igjen du :-) Ja, jeg er utrolig heldig som har opplevd å få barn. Men det skal du oppleve også! Viktig å holde motet oppe, spesielt når mange rundt deg blir gravide. Jeg kjenner at jeg har noen ekstra "følere" ut jeg også når jeg hører om svangerskap og nyfødte. Jeg unner alle det, men skulle jo ønske at det var meg. Men nå skal jeg se hvordan denne kuren går da. Tok de siste tablettene i dag, og har de to siste dagene ikke følt meg så aller verst. Blir spennende å se hvordan det blir med EL. Hører andre nevner at de har tak i magen og på siden....? Hadde du det? Går du til fast gynekolog? Har hun/han nevnt noe om veien videre hvis Pergo ikke kan hjelpe deg? Vondt å tenke på at det ikke skal hjelpe, men er kanskje et lite lyspunkt hvis man vet at det finnes mer og annen type hjelp der ute også. Jeg er fra Oslo jeg da, og er 27 enda (blir 28 i år). Har vært sammen med mannen min siden jeg var 19, og vi giftet oss i fjor sommer. Helt utrolig, har levd lenge på det, men dessverre begynner dette graviditets greiene og overskygge "nyforelskelsen". Kjenner meg igjen når du nevnte over her at du begynner å bli lei av å ha sex på kommando. Jeg er så lei av å ha sex bare pga reproduksjon!! Har dere vært sammen lenge? Hva jobber du/dere med? Så flink du er med tanke på kosthold og spise sunt. Min største last her i livet er avhengigheten min.....av sjokolade.....!!! Uff, jeg er en av de som kan spise opp en hel 200 g melkesjokolade.....alene......uten å bli kvalm.....hihihi. Men den siste uken har det ikke blitt så mye pga bivirkningene etter Pergoen. Skulle holdt seg sånn en stund vet du :-) Nå er det Senkveld, og det må jeg se før jeg legger meg. Koselig å "prate" med deg, er ikke så ofte man møter noen som er i samme situasjon. Kos deg videre, vi prates mer i morgen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8165858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise29 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #17 Del Skrevet 10. februar 2007 Hehe....jeg er absolutt IKKE flink når det gjelder kosthold egentlig, men jeg vet jo at det ikke er bra med for mye sukker for oss med pcos. Det er derfor jeg nå prøver så godt jeg kan og spise minst mulig sukker akkurat rundt EL-dagene og videre frem mot ikm. Viser det seg at jeg blir gravid nå, så skal jeg fortsette å være flink Men jeg er ulidelig glad i piazza og sjokolade dessverre og drikker sikkert altfor mye pepsi max også. Selv om den er sukkerfri, er den sikkert ikke helt bra... Har hatt veldig dilla på "sure føtter" også i det siste og forige helg spiste jeg en hel 150 g porøs melkesjokolade -helt uten å bli kvalm jeg også....hehe. Det er gale Jeg hadde forresten veldig tak på høyre siden av magen de dagene jeg hadde positiv EL-test, særlig den andre dagen med positiv test var det veldig vondt. Tenkte at det måtte være EL jeg kjente, men vet jo ikke. Ellers verker jeg som en gal i puppene!! Har gjort det mer eller mindre de 2 siste ukene, men de siste dagene har det vært ekstra ikke. Brystvortene er skikkelig ømme, så det har vel en sammenheng med EL det også.. Jeg går til fast gyn ja. Skal på mandag for å finne ut om jeg har hatt EL. Det er nå ca 1 år siden jeg var hos henne første gang og fikk konstantert pcos. Jeg har ikke vært hos henne siden oktober nå, så vi har ikke snakket noe om hva som skjer videre dersom det ikke blir klaff nå, men jeg går egentlig ut ifra at hun vil snakke om det på mandag. Etter alt jeg har lest og lært på disse sidene, vil jeg tro at det er enten lap eller prøverør som er det neste... Håper jeg slipper. Har du kjøpt inn EL-tester nå da? Hvilke bruker du? Jeg har brukt stripsene fra billige-tester.no, men nå sist kjøpte jeg CB digital. Likte de mye bedre, men de er jo mye dyrere også. Jeg hadde forresten negativ EL test i gårkveld, så da hadde jeg sikkert mest sannsynlig EL i går. Får håpe det lå noen ivrige soldater der inne og ventet ) Dere har vært lenge sammen da!! Jeg og sambo har "bare" vært sammen i litt mer enn 3 år, men flyttet sammen den uken vi møtte hverandre. Har ingen planer om å gifte oss enda, men jeg håper nå at vi gjør det en dag Merker også at det sliter litt på med denne prøvingen. Sexlysten er ikke helt på topp for tiden, men får håpe det kommer seg igjen etterhvert Jeg er forresten sykepleier. Har satt meg opp på ekstravakt i kveld, så jeg får hoppe i dusjen nå og gjøre meg klar tenker jeg. Hva jobber du med da? Det er fint å ha noen i samme båt ja, som man kan "prate" med Ha en superfin helg, så "snakkes" vi vel igjen snart! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8140267-jippi-positiv-el-test-i-g%C3%A5r/#findComment-8170350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå