Mikaia Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Jeg er simpelthen helt utslitt i dag etter en "naer-fødsels-opplevelse" i gaar. Kan noen fortelle meg om dette er normalt: Dagen begynte med diare...yuck (har ikke hatt det foer i dette svangerskapet -heller motsatt). Saa trodde jeg jammen meg at jeg holdt paa aa faa menstruasjonen siden jeg fikk vondt nede i ryggen og en litt øm følelse over magen. Saa begynte kynnerne aa tikke inn jevnt og trutt. Først med 15 minutter mellom hver og saa ned til 8 minutter mellom hver kynner. De ble vonde etterhvert, men holdt seg paa jevnt vondt og ble ikke verre. Etter at dette hadde vart i noen timer saa ringte vi føden. Jm sa "ta to spasfon (anti-kynner medisin som de bruker her i Frankrike) og legg deg i badekaret i 45 minutter. Ring igjen hvis kynnerne kommer med 5 minutters mellomrom". Jeg gjorde det og kynnerne kom likevel i badekaret og fortsatte i 4 timer (8-12 minutter mellom hver). Saa plutselig var det over! Hva skjer??? Jm har allerede konstatert at jeg er moden saa er dette aapningsrier eller skjer det noe i det hele tatt? Har jo vaert plaget med kynnere siden uke 25, men ikke med regelmessige og vonde over saa mange timer. Har ikke sett noen slimpropp eller blod. Er i uke 36 + 6 og førstegangs. Noen som har erfart det samme? Er saa usikker paa om jeg har faatt aapning naa og om kanskje fødselen vil komme hurtigere hvis jeg faar en omgang til med slike kynnere???
lillebøllaspringmadrass Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 men hvorfor i allverden skal du ha antikynnermedeisiner om du kanskje er i gang med å føde..????
Mikaia Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2007 jm vil ikke at jeg skal føde før jeg har naadd 37 uker slik at hun ikke er prematur. Har tatt medisinen hver dag de siste 9 dagene etter at hun fant ut at jeg var moden. Veldig vanlig her i Frankrike. I gaar ville hun at jeg skulle ta dem siden medisinen BARE virker mot kynnere (sier de ihvertfall) og ikke mot "the-real-deal" nemlig rier. Jeg fikk dem likevel....hmmm, men de stoppet jo!
Mikaia Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2007 dytter meg selv opp litt. Ville vaert fint aa vite om noen har liknende erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 her i norge stopper dei ikkje fødselen etter uke 34 , da er det lov å føde som jordmora sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå