Gå til innhold

ikke hatt barnesykdommer......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at de tester for antistoffer mot barnesykdommene når man kommer til svangerskapskontroll hos legen. Men hva gjør de om man ikke ahr antistoffer mot en eller flere av de? Får man bare beskjed om å være forsiktig med å utsette seg for smitte av disse sykdommene? Har kun hatt vannkopper(for så sent som et år siden, 24 år og vannkopper, legen trodde meg ikke da jeg sa at jeg ikke hadde hatt det som lita;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heia.

Jeg har heller ikke hatt noe annet enn vannkopper, men ble revaksinert med rubellavaksine (mot røde hunder) før vi satte i gang med andremann. Kunne ikke påvise antistoffer mot rubella da jeg skulle ha førstemann, men det gikk bra likevel. Av barnesykdommene er det ho bare røde hunder som kan være farlig for fosteret, og det blir vi jo vaksinert for i mmr-vaksinen,så det er veldig sjelden noen blir syke av dette i Norge i dag. Mine svangerskap gikk helt fint, tenkte som så at hadde jeg ikke blitt utsatt for smitte fram til nå, var sannsynligheten liten for at jeg skulle bli smittet akkurat de 9 mnd jeg var gravid. Lykke til. :-)

Skrevet

Oj..jeg har ikke hatt vannkopper en gang... ikke hatt noen barnesykdommer i det hele tatt.. og så jobber jeg på barneskole.. nå fikk jeg noe å tenke på...

Skrevet

har man fått vaksine mot røde hunder dersom man er født i 1976?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...