Gå til innhold

Ultralyd på kongsvinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vært på det der???

hvordan var det der?? skal dit om 13dager, og har litt blandede følelser...

noen som har erfaringer å dele????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på UL på Kongsvinger i mitt forrige svangerskap,snart 4 år siden. Hører av andre at mye er forandret der siden da.

Nå har det blitt sånn at man får UL av en jordmor oppe på føden,og ikke av lege på gyn.sånn det var før.

Jeg har bare hørt positive ting om den nye måten.

Jeg skal dit på UL på tirsdag,kan jo fortelle hvordan det var da når jeg er ferdig.

Du kan nok bare glede deg,det er helt fantastisk.

Skrevet

åja... du MÅ fortelle...

hehe...

er første gangen min da..

jordmoren min som jobber deg, sa at hu som var der var snill og flink, og at de har fått 3d der...

hu sa at jeg til og med kunne få omvisning på føden om det var lite å gjøre av andre jormødre:)

Skrevet

Hei!

Jeg har kun vært på tidlig UL på gyn.poliklinikk. Har opplevd forskjellige leger, den siste var så stressa at han sa hadet 3 ganger før jeg minnet han på at jeg skulle ha med meg papirer ut....!

Skal på ordinær UL på fødeavdelinga om 5 uker, så jeg er også spent på hvordan det blir. Håper de tar seg litt bedre tid der oppe :)

Vil også gjerne høre hvordan det fungerer!

Skrevet

Hei Fredericke!

Jeg så under en annen tråd at du er fra Årnes.

Det er jeg å.Kanskje vi kommer på samme barselgruppe vi da.

Er det hos Rona du går? Eller er det Ellen?

Dem er jo veldig trivelige begge to da.

Skrevet

det hadde vært kjempe morro om vi var det... skal du på jordmorkaffe en gang?? skal tilbake til jordmor Rona den 5mars mener jeg å huske...

morro det er flere fra årnes her^^

ble jeg sikkeli glad:)

Skrevet

Ja ,jeg skal på jordmorkaffe når vi blir bra,nå er vi så forkjøla så da er det vel ikke så populært å komme dit hvor det er åpen barnehage.

Bruker å være en del i den åpne barnehagen med dattera mi.

Skrevet

hvordan er det der??? synes det var deili å komme dit... gode energier og roli der...

kanskje vi møtes under jordmorkaffe da... hvordan fåregår det forresten??? høres såå koseli ut...

håper du blir fort frisk igjen da. for min del føler jeg meg nesten imun mot alt:P hehe...

har en til??? er termindatoen i navnet ditt??? min er foreløpi 29.07.07 men tror den kommer i august, rundt 6.. vet ikke hvorfor men...

wow..så morro

Skrevet

får ultralyd på fødeavelingen da el??? er dit jeg skal i hvertfall, hos jordmor jeg ikke husker hva heter...

sies å være koseli i følge min jordmor, men gjenstår å se...

Skrevet

men ingen som har hatt UL på konsvinger på føden enda???

Skrevet

Ja, skal på fødeavdelinga neste gang. Fikk du vite navnet på jordmora også du? Jeg fikk kun et brev med dato og klokkeslett.

Du har kanskje vært hos lokal jordmor allerede? Jeg fikk beskjed av legen om å bestille jordmor-time til uke 16. Men på helsestasjonen (Grue) ble jeg avspist med at det var nye regler og timen fikk jeg i uke 24. Synes det er veldig lenge til, særlig ettersom jeg er førstegangsfødende.... Ja, ja går vel det og!

Skrevet

Hei! Vi syntes det var kjempe fint på Kongsvinger. Hadde en mannlig jordmor som var kjempe grei.Vi så først på vanlig 2D ul, også får du se 4D UL etterpå, og bildene du får med er også 4D, (nesten det samme som 3D) Det var kjempe fint. Vi har bare gode erfaringer med Kongsvinger, og gleder oss veldig til svangerskapskontrollen og omvisningen som vi får i uke 36. Masse lykke til.

Skrevet

Og jo vi var på UL oppe på føden. Dette er min første, så jeg hviste jo ikke hva jeg skulle forvente, men gikk derfra som en sol. Var så fornøyd. Jeg lå på en benk og så på en skjerm i taket der de viste det samme som jordmor så på skjermen sin. Det var veldig lagt til rette for en god opplevelse.

Skrevet

De begynte vel med jordmorkaffe nå på mandag som var første gangen.

Vi kommer på mandag så sant vi er friske i gjen.

Vi bruker å ha med oss matpakke i den åpne barnehagen,det stod vel på en lapp der at man gjerne kunne ha med seg noe å spise.

Kaffe og te kan kjøpes der for 5 kr.pr.dag.

Har ei jente på 3 år ja.

Termindatoen er i navnet ja.

Hadde egentlig mens termin den 22.07.07 men var på UL i uke 12

pga.blødninger og legen mente da at jeg var litt lengre på vei.

Alt var bra da.

Tror magefølelsen har mye å si når man tror man skal føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...