Gå til innhold

Flere på bringerbærbladkapsler her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er et helsekostprodukt. Om virkningen er vitenskapelig dokumentert, vet jeg ikke, men jeg tenker som så at det verste som kan skje er at det ikke virker på meg... Jeg begynte på kapsler i uke 35-36. Blir spennende å se om fødselen går kjappere denne gangen!

Hei

Det er nok ikke dokumentert at de virker, men på den andre siden er det heller ikke dokumentert at de ikke virker. Det meste virker bedre om man tror at det virker, så det er bare å overbevise seg selv.

Når begynner dere? Jeg er i uke 35 nå, og tør kanskje ikke begynne riktig ennå.

Annonse

Jeg drikker teen, og den kan du begynne å bruke fra uke 35. Skal ha maks 3 kopper om dagen. Selv synes jeg ikke den smakte så fryktelig godt, men den var ganske så mye rimeligere enn kapslene.

Hvorfor drikker dere den teen eller tar de kapslene?

Er dert for å unngå overtid eller for en lettere fødsel/åpningstid?

Jeg kvier meg til å event gå på overtid , men vil heller ikke stresse med å føde ennå.

Defor tar jeg disse kapslene, utdraget er hentet fra helsekostbutikk

For livmoren-Solaray Red Raspberry Leaves-Kan ha gunstig virkning på livmoren under og etter graviditet:

Bringebærblad har helt siden middelalderen vært en av de mest benyttede naturmedisinske urtene for kvinner. De ble brukt både mot hemorroider, diaré og dessuten som styrkemiddel for livmoren i de siste månedene før fødsel og rett etter, på grunn av sin sammentrekkende virkning.

Solaray Red Raspberry inneholder viltvoksende bringebærblader (Rubus idaeus) som er varsomt tørket i skyggen, pulverisert og lagt i kapsler. De tørkede bladene inneholder dermed hele spekteret av de naturlige virkestoffene.

Bringebærblad egner seg spesielt godt for gravide kvinner for å styrke livmoren de 3 siste månedene av svangerskapet og er også gunstig rett etter fødselen på grunn av sin sammentrekkende virkning.

Dosering og bruk:

2-3 kapsler to ganger om dagen sammen med mat eller vann, spesielt aktuelt de siste 3 månedene før fødselen og 1-2 måneder etter.

Aner ikkje om det var bringebærkapselene som gjorde at jeg fødte 5 uker for tidlig, men vet at neste svangersakp skal jeg IKKE ta de, eller drikke scweppers bitter lemon, vaske huset to måender før termin.., bowle... jepp.......

men de styrker vel bare livmoren og har neppe noe effekt ndg å starte fødselen.. venninnen min fldte 14 dager over tiden og drakk the i store mengder :D

Har begynt jeg også nå og går rundt her å føler at jeg raper teposer! ;) Vet ikke om de har noen virkning jeg, men søstera min skryter så veldig av de. Var jo ganske dyre så jeg får vel se til å spise dem opp også! ;)

Prøvde meg på teen også, men da ble tunga mi så veldig sår at jeg ikke klarte å snike i meg alt det gode hverken når det gjelder mat, drikke eller hmmmm sjokolade! ;)

Tar kapslene jeg... går liksom bedre det enn te om den ikke smaker så godt... tar seks kapsler dagen... håper bare at dem funker sånn som dem skal... at huden i underlivet blir mer tøyelig og at man slipper å revne under fødtselen... det er isåfall derfor jeg prøver dem.... så får jeg bare vente å se da, om dem funker eller ei :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...