Gå til innhold

Narkose og gravid,fortvilt!

Anbefalte innlegg

Jeg var til oprasjon 24 januar.Hadde en cyste på eggstokken som var så stor at jeg fikk smerter.De fjernet den med bikinisnitt,fikk narkose under oprasjon.Etter oprasjon var jeg veldig kvikk ifølge legene.

Ble utskrevet fra sykehuse allerede dagen etter.

Var en del kvalm etter oprasjon,som egentli er helt vanlig.Har vært igjennom samme oprasjon for 4 år siden,men da bare med kikkhulls oprasjon.

1 februar tok jeg en test,denne testen var positiv.Ringte legen me engang å fikk time dagen etter.Tok en til test på morgenen dagen etter før legetimen,denne testen var også positiv.

Både jeg å samboer har snakke længe om å få barn sammen,så vi ble veldig glad da vi så at testen var positiv.

Men så kom bekymringene,har jo da vært gravid mens jeg var til oprasjon og fådd narkose.Har jo hørt at det ikke er noe bra.

Er nok ganske tidlig på vei da de ikke kunne se me ultralyd at jeg var gravid.

Da jeg kom til legen sporte jeg han om det kunne ha tadd stor skade,noe han ikke kunne svare på.Så han ringte gyn å fikk beskjed om at de skulle sjekke opp hvilke medikamenter jeg fikk under narkosen.Å det var egentlig hele legetimen det,han sendte meg hjem å sa han skulle ringe meg iløpet av 1 uke.Ingen tester eller mer informasjon.Og han sa at om det har tadd noe skade så er det jo uansett god tid til å ta abort siden jeg sikkert ikke er så langt på vei.Det at han sa dette såret meg veldig,å jeg kjørete hjem helt gråtkvalt.I morgen er det gådd en uke,men jeg har gådd å bekymret meg siden jeg fant ut at jeg var gravid,sa jo til legen at jeg ville bære fram barnet.

Vurderer nå å bytte lege,jeg syns rett å slett han var uforskammet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8139372-narkose-og-gravidfortvilt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.... Utrolig så ufølsomme enkelte leger kan være.. "Bare å ta abort dersom det er noe galt, liksom"... Ærlig talt. Skjønner godt at du ønsker å bytte lege.

Jeg aner ikke hvilken skade narkosemidler kan gjøre på et foster, men jeg ønsker deg lykke lykke til. Min erfaring er at de små spirene tåler mer enn vi tror. Jeg var 12 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid sist.. Og hadde absolutt ikke levd et edruelig liv før det. Men ut kom en svært sunn og frisk gutt :)

Men sjekket de ikke HCG-nivået i blodet ditt før operasjonen? Trodde dette var vanlig ved sånne operasjoner..

Skal krysse fingrene for deg!!

De tok en masse blodprøver før oprasjon + urinprøve.

Så jeg regnet egentli med at de sjekket det.

Da jeg var hos legen virket han veldig stresset med å bli ferdig med timen å bare få mæj ut for så å få en ny pasient inn.

Ble så paff av hans oppførsel at da han sa timen var over å at han skulle ringe meg iløpet av 1 uke så gikk jeg uten protester,så fikk ikke sport om noen ting.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...