Gå til innhold

Heldig med barnehagen! :-)

Anbefalte innlegg

Her er det så mange innlegg som omhandler frustrasjon over barnehagen, så nå har jeg lyst til å si noe positivt!

Vår lille godgutt begynte i barnehage i høst. Jeg var i utgangspunktet av oppfatningen at barn har det best hjemme til de er ca 3 år og at barnehagen bare var en "oppbevaringsplass" for barn. Jeg må nok innrømme nå at jeg tok grundig feil!

Gutten vår var litt over 1 1/2 da han begynte i barnehage. Som en av de verste hønemødre må jeg si frustrasjonen var stor da han skulle begynne. Ikke så mye hos han, men hos meg... Siden han har bare 2 barnehagedager i uka tok tilvenningen noe lenger tid enn med de med full plass. Lillegutt gråt hver gang vi gikk fra han, men det gikk jo fort over. Personalet så nok hvordan jeg hadde det, for i begynnelsen ringte de noen ganger for å fortelle at "nå har han det bra." Ganske så godt å høre for en bekymret mamma!

Hva slags klær vi sender gutten vår i er ingen bekymring. De kler på han akkurat det han trenger etter vær og temperatur. Og han storkoser seg sammen med de andre barna.

Når vi henter han er han veldig glad når han ser oss, men det er ikke alltid han har "tid" til å bli med hjem. Han har det så gøy de dagene han får leke med de andre barna.

Vi er flinke til å være sammen med andre barn ellers også, men det blir ikke det samme som i barnehagen. Der er han for seg selv og blir en tryggere gutt når ikke jeg er der hele tiden. Det er herlig å se hvor positivt barnehagen er for lillegutt. Jeg skulle gjerne hatt han hjemme hver dag, men det tror jeg slett ikke han ønsker... Vi koser oss de dagene han er hjemme, men han maser ofte etter barnehagen også. Han spør ofte etter både barna og personalet og sier han har lyst til å leke med de.

Kunne nevne uendelig mye positivt med "vår" barnehage, men ser at innlegget alt har blitt langt nok! :-) Håper det finnes andre som er like fornøyde som oss!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8139143-heldig-med-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å høre andre som er fornøyd med barnehagen! Det er nemlig jeg også! Jeg har to barn i samme barnehage, og jeg er trygg på at de har det godt der og at de ansatte tar godt vare på dem. Eldstemann vil stort sett ikke hjem om dagene, vil bare leke med vennene sine.

Det er klart at det nok er litt diverse rundt omkring i barnehagene, men jeg tror nok at en del av de som klager her inne ikke ville vært fornøyd med noen barnehager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...