Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Han har vært forkjølt, fått mm på flaske siden han ikke ville ha puppen (var tett i nesen) og nu vil han ikke ha puppen lenger :-( Skriker og bare biiter (har skjold også, prøvd uten) Noe jeg kan gjøre?
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Har ikke mange gode tips til deg, desverre. Men prøv å gå inn på www.ammehjelpen.no sine sider, der har de alfabetet:), der tror jeg du kan finne puppenekt under "p". (jaja, må le av den siste opplysningen, men den står nå der:)
~Tjorven,overtid~ Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Hei! Jeg hadde akkuratt samme problemet med min jente.. Fikk mange tips,men ingen hjalp...Tror de merker att de må jobbe litt mer for maten når de får pupp,renner mye fortere i med flasken. Så her fortsatte vi bare med mme på flaske.. Håper det ordner seg for dere!!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2007 D sto ngenying på ammehjelpen! Er jo surt og begynne på mme når man har masse mm :-( Men må si at jeg orker ikke sitte med pumpen hele tiden, er jo et styr uten like :-( Hvordan få melken til å "forsvinne"? For ser ikke lyst ut dette med videre amming :-(
monshimon Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 Tålmodighet har du vel prøvd... Det kan tenkes at hvis flaskene dine har hatt tut med "stort" hull (regular flow), så kan det hende at babyen ikke "gidder" å suge på brystet lenger. Ikke lett det der. Det høres kanskje slemt ut dette her, men du kan jo prøve med dette i bakhodet: -"Blir han sulten nok så..." Ta frem puppen hver gang han ber om mat og la ham ligge inntil men ikke press ham til brystet (dette kan gi ammestreik), ikke gi etter til slutt med å gi ham flaske, så kan det jo hende at han forstår det til slutt.
Expat Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Hei! Kan du gå inn igjen på ammehjelpen og trykke på live-chatten (den rosa knappen) så kan jeg ammehjelpe litt? Blir der til 11.
Nye sprell Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Her er den presise lenken til ammehjelpen: http://www.ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=312 Det er mange tråder om puppenekt på ammedebatten for tiden, forresten.
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Jeg tror det vi har hatt her i hus i over 1 mnd er en liten puppenekt "light". Ender som oftest med at jeg må roe henne ned med sutten, få henne til å nesten sovne...også patter hun kjempebra i søvne! Er ikke hver dag vi må dette, men innimellom. Idag er en sånn dag. Heldigvis er hun ikke sånn på natta, da sovepatter hun som bare det! Ellers har jeg noen ganger måtte gå å amme henne;P Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå