Gå til innhold

November: Vet dere hva legen sa til meg ang prev?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

At kondom ikke er et sikkert prevmiddel. At det bare ville være spørsmål om tid før vi ble gravide om det var det eneste prevmiddelet vi brukte.. Hva er det for noe å si da?!?! Når ble kondom et usikkert prevmiddel?!?! Har jeg gått glipp av en utrolig viktig nyhet eller? Er det dummeste jeg har hørt på lenge!

 

Eller hva sier dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nytt for meg også...... Har alltid trodd kondom var rimelig sikkert om det blir brukt da vel og merke :)

Jaja, må være forsiktig vi da siden vi bare bruker kondom nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen prevensjonsmiddel er 100 % sikker. Trodde alle visste det i dag jeg.... Har selv blitt gravid med kondom en gang. Resultat; verdens herligste gutt :o)

Det er flere grunner til at det kan skjære seg med kondom som prevensjonsmiddel. En ting er at greia faktisk kan revne underveis. Eller det kan oppstå pittesmå hull som du kanskje ikke merker selv en gang. En annen ting er hvordan du bruker kondom da. Hvis du har samleie igjen, uten å bruke kondom hele tiden, en liten stund etter å ha brukt kondom og mannen har hatt utløsning så kan du bli gravid. Og det er ikke 100 % sikkert uansett om dere velger å ikke bruke kondom under hele samleiet, for det kan komme ting før selve utløsningen.

Så jeg synes ikke det er så dumt av legen din jeg. Det er vel egentlig en leges plikt å opplyse om det vil jeg tro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert er det jo ingenting som er.

Men jeg trodde at hvis man brukte kondom riktig, så er det veldig sikkert. Og hvis man er litt bekymret kan man i tillegg klatte på litt sæddrepende krem, voila, da må det vel komme tett opp mot 100 %?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomer, forutsatt at de settes på rett og ikke revner er 99% sikkert. Men sannsynligheten hvis man har sex hver dag i et år at noe skjer med et visst antall av de kondomene er jo ganske stor. Men da må jo i tillegg uhellet skje på en dag rundt eggløsning. Var kanskje det legen mente at hvis man bare har sex mange nok ganger kommer det til å skje et uhell (hull i kondomet, feil satt på så det kommer sæd utenfor osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja da blir det vel en til på meg da etterhvert siden det er det eneste jeg kan bruke,men tåler det også dårlig :0))

 

Sølibat er aller sikkrest :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sølibat ja..hehe, godt for ekteskapet/samboerskapet..hihi:)

 

Nei, da tror jeg vi får ta sjangsen på å bli gravide gitt.. vil ikke putte noe hormongreier i kroppen nå.. og sex ofte??? haha, ser ikke for meg det gitt...små barn i huset = lite sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa han?

 

Jeg er såpass oppegående at jeg vet at sølibat er eneste som er 100%.

 

Men mente han at du skulle bruke annet i stede eller i tillegg da?

 

Og jeg mener at det er sikrere å bruke kondom enn ingen kondom da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...