Gå til innhold

hvor mye har dere gått opp ivekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så mye mange teite og unødvendige kommentarer fra såkalte profesjonelle ute og går!

Håper virkelig ikke du bryr deg om det legen din sa.

Dessuten er 13 kg HELT okey, ikke mye i det hele tatt! Synes heller det virker som om det er helt vanlig og greit å gå opp 20 kg, ihvertfall gjelder det de fleste jeg kjenner som har vært gravide.

Jeg har gått opp 21 kg, er 39+5 og har (heldigvis) ikke fått en eneste negativ komentar på det. Er i utgangspunktet både slank og aktiv, og bekymrer meg ikke for vekta i det hele tatt. Syns jo det er fryktelig rart å plutselig veie +20 kg da, det må jeg innrømme! Da jeg sa akkurat det til legen min i går, sa hun bare: " Ja haha, men du har nok mista det meste av det på 6- ukers kontrollen, det er jeg sikker på!"

Har en ganske fin lege jeg da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 29 og hadde gått opp 8 kg for 2 uker siden..så er ikke helt sikker no..

Skrevet

Jeg er i uke 39 og har gått opp ca 14- 15 kg. Legen sa det var en fin vektøkning. Var litt undervektig fra før og var redd for at jeg ikke kom til å greie å legge på meg nok, men det har gått som en drøm! Er kjempefornøyd med den nye, frodige kroppen min- har endelig fått ordentlig rumpe, hofter og lår! Ville heller bekymret meg dersom jeg hadde gått opp for lite. Kiloene raser av etter fødselen uansett.

Skrevet

38-2, har gått opp 21 kg! Syns det er nok, men jeg får også beskjed fra JM og lege at jeg "går FINT opp"... Rart det skal være så mange forskjellige kommentarer på lik vektstigning. De sier og at dette går du raskt ned. Håper de har rett!!!

Vi får være glad vi ER gravide, og får oppleve dette!!! Kiloene kan vi gjøre noe med senere!

Ha et fint svangerskap videre!!!

Skrevet

Jeg er i uke 35 og har så langt gått opp 9 kilo...

Skrevet

For en teit lege! Og akkurat som om Grete Rode-kurs er svaret på alt uansett? Kanskje han er gift med ei som driver med sånne kurs og mangler kunder, og så har de lite penger nå så han var litt desperat når du var der?? ;)

Syns det høres ut som du har gått opp nokså normalt mye jeg?

Min jordmor eller lege vil ikke en gang høre snakk om vekt de, så de er liksom helt i andre enden ifht din lege!

Veier meg selv da, gått opp ca 5 kilo og er 28+4 i dag, men blir nok å gå opp mye nå fremover for er på en veeldig oppadstigende kurve ser jeg! ;)

Skrevet

jeg har 5 dager igjen til termin. og jeg har gått opp 13kg. føler meg veldig stor, men det er jo bare babyen:)

Skrevet

36+2 og 16 kg her, godt det bare er 21 dager igjen til jeg er ferdig!!!

Skrevet

I veke 30 og har lagt på meg 11 kg. Var i utgangspunktet høg og tynn. Føler meg ikkje så slank no lenger då, heller litt blubbete:) Skal vertfall gå mange turar etterkvart med den nyinnkjøpte TFK joggsteren:)

Skrevet

Æ e i uke 34 å har gådd opp 10 kg, syns ikkje d e så ille, alle lægg jo på sæ/tar av sæ forskjellig, så d e vældig individuelt. Dårlig av enkelte læga å være så negativ. Har enda nån uke ijæn, så bi sekkert å lægge på mæ nån kg tell, men sånn e det bære.

Skrevet

Det er det frekkeste jeg har hørt!!?? Noe skal man legge på seg, man må ha fett på kroppen for å lage melk!!

Sist gikk jeg opp 25 kilo, var 90 når ungen kom til. gikk ned til 62 kilo på ett år. Da ammet jeg til hun var 18 mnd.

Nå er jeg i uke 31 å har gått opp 8 kilo.

Skrevet

uke 35 og 11 kg. 13 kg e ikke mye,husk det !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...