mammadam Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 Jeg er i uke 36 og har gått opp 13 kilo. På forige kontroll hos legen ble jeg anbefalt å gå på Grete Rode kurs etter fødselen.. Ble litt lei meg jeg da, for man føler seg jo ikke såååå flott der man går rundt og vagger. Men jeg synes ikke selv jeg har lagt på meg så unormalt mye. Eller? Synes det er en unødvendig ting å si til gravide som ofte er litt overfølsomme... Forige gang gikk jeg opp 15 kilo totalt og alt forsvant ikke lenge etter fødselen.
mamman til flere Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Synes ikke det var ille. Har lagt på meg 12 kg, er 3 dager på overtid...
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 anbefalte legen deg å gå på grete rode kurs etter fødselen?? Det er det sykeste jeg har hørt... :-) Jeg er to dager på overtid og har gått opp 25 kg...:-( Jeg har hele tiden fårr høre at jeg har hatt en jevn og fin vektoppgang, flott har både jm og lege sagt... Det er vel ikke deres problem og jeg sliter med å komme tilbake i form etter fødselen??? Nei, ikke bry deg om den komentaren - du har ikke gått opp mye!! :-)
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 13 kg opp en måned før termin er vel ganske så vanlig, tror jeg. Ikke bry deg om legen, de kan være litt insensitive. Det virker jo som du ligger omtrent akkurat der du gjorde i forrige svangerskap og da forsvant jo alt:) Kos deg den siste måneden du:)
Frk. Vable Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Pøh, det er det dummeste jeg har hørt... Hvis ikke du er 200 kg. fra før, da, at de mente på et generelt grunnlag? Jeg veier ca. 50 kg. til vanlig og har gått opp 15-17 kg, er i uke 33... Og jeg syns det er helt ok. Gikk opp 13. kg. totalt med nr.1, så det er jo litt ekstra denne gangen, men føler meg langt fra stor og stygg. Syns jeg ser flott ut, jeg, hvis det går an å si det!! Nei, 13 kg. er ikke mye, du må drite i legen din der...
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Det er det dummeste jeg har hørt.... slik syns jeg ikke legen skal si til gravide. har nok stri med fra før. 13 kg synes jeg virker helt normalt. Jeg har lagt på meg 9-10 kg i uke 33 og jordmor mener det er en fin oppgang. Og jeg har noen kg fra før også. Ikke tenk på det du. Det meste forsvinner etter fødselen og resten får en ta å "trille " bort.
bitte fødeklar Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 Den legen din skulle jammen skamme seg. Jeg er 35+3 i dag og har lagt på meg 20 kg hittils. Legen min sier det er helt normalt. Ikke la det legen din sa gå inn på deg.
lillebølla Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Det synes jeg var veldig strengt og unødvendig sagt. Hadde det vært 23 kg så ok, men 13???? Er selv 35 uker og har gått opp 8,5 og legen min sa det synes hun var veldig lite. Så da kan jo ikke 13 kg være så mye. Rare saker synes jeg. Ikke bry deg om legens kommentar.
Gullet83_har_fått_nr2 Skrevet 8. februar 2007 #10 Skrevet 8. februar 2007 Jeg har tatt av meg 2 kg og er 28+6 i dag.
mammadam Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2007 Takk for alle oppmuntrende svar :-) Godt å få litt støtte!
Lulu-Jenta Skrevet 8. februar 2007 #13 Skrevet 8. februar 2007 Kos deg videre i svangerskapet;) Jeg har gått opp 25-26 kilo... Har en uke igjen til termin:D Har fått beskjed m at jeg ikke er "overvektig" gravid!! Idiotlege du har da???
ejiec++ Skrevet 8. februar 2007 #14 Skrevet 8. februar 2007 jeg er 6 dager på overtid og har gått opp 25 kilo... Sånn er det bare.. MEN jeg har sluttet å røyke da - så jeg "skylder" litt på det og er stolt av meg selv allikevel :-)
Baila Skrevet 8. februar 2007 #15 Skrevet 8. februar 2007 Nei, det var ikkje någe å bry seg med. Ikkje ta deg nær av det du. Eg har gått opp 14kg, og har 7 uker igjen. men føler meg fine for det om Sist svangerskap gjekk eg opp 18kg. Men det blei møje trening og sunn kost på meg, for å få det av etterpå. Hadde akkurat komt ner til normalvekta, så ble eg kvalm igjen Så nå kose eg meg for fullt, med det eg har lysst på. Ittepå blir det hard trening igjen. Sprø måte kansje? Men keffor ikkje kosa seg mens en kan? He he he..
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #16 Skrevet 8. februar 2007 drit i legen- sikkert bare misunnelig på at du er gravid og har muligheten til å kose deg!! Er i, forhåpentligvis, siste uke, og opp ca 7 kg. Hadde tre kilo å gå på fra før i fht min matchvekt. Så jeg tror ikke det med opp 10 eller 12 kilo er noen krise! Pokker: Kroppen vår produserer ET NYTT MENNESKE, altså!! det må vi jammen tåle! Det er jo en fantastisk reise, og fra å ha kul på magen, forvandles vi til foreldre!! Jeg er stolt av hvert eneste gram, og tar imot BL, influensa, feber og mange dopauser- for jeg VET at det er verdt det når jeg er ferdig!!
steinbukk81 "fødeklar" Skrevet 8. februar 2007 #17 Skrevet 8. februar 2007 heisann! jeg er i uke 32 og har gått opp 18 kg. var hos legen min i dag, og hun sier at alt er fint...mange av kg er forhåpentligvis vann???
RompeRock Skrevet 8. februar 2007 #18 Skrevet 8. februar 2007 Har gått opp 17 kilo... sukk! Men har 2 i ødem da, så håper mye forsvinner (fordamper ;o)) etter fødselen. Er 39+4 idag.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 8. februar 2007 #19 Skrevet 8. februar 2007 jeg har gått opp 2kg er 28+3.Når jeg var til jm i uke 24 hadde jeg lagt på meg 1kg.Fikk da beskjed om og passe på av jeg spiste så jeg ikke la på meg så mye.Synes det er helt uhørt at de sier slikt.Men ikke bry deg om hanne,kan jo ikke være rett.Det varier jo veldig hva man legger på seg når en går gravid.
Poosz Skrevet 8. februar 2007 #20 Skrevet 8. februar 2007 er i uke 29, og har gått opp 15 kg:) og kommer nok til å gå opp mye mer:)
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 8. februar 2007 #22 Skrevet 8. februar 2007 er i uke 28...- 29... gått opp 4 kilo
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #24 Skrevet 8. februar 2007 er i uke 38 og har gått opp 10 kg..var på kontroll i går og da hadde jeg gått ned 2 kg siden forriguke..
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 8. februar 2007 #25 Skrevet 8. februar 2007 Er i uke 39 og har lagt på meg 15 kg. Legen sier jeg har en del vann i kroppen som forsvinner etterpå. De siste kiloene har kommet fort,så jeg håper det stopper opp litt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå