Gå til innhold

Hva er barnet ditt allergisk mot? Skriv opp her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje vi kan unngå noen feller? Foreløpig funnet ut:

MELK

EGG

DRUER

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk, egg, soya, peanøtter her. Pluss cøliaki, så kostholdet er ganske komplisert. Hvordan fant du ut at barnet ditt er allergisk mot druer og hvordan arter det seg?

Skrevet

jeg fant ut at han ikke tålte melk først, ved å gi han grøt med nan som han gned seg i ansiktet med... og der ble han knall rød!

nå får han epler, og pærer i en sånn baby-feeder-sak, et sånt nett vet du, og i går gav jeg han delte druer... og han ble flammende rød der han gnir seg med fruktsaften. Antok han ikke tålte citrus, men tenkte ikke på druer. Tenkte skrive opp alt jeg spiser hver dag, ammer fremdeles.

Hvordan fant du ut ang Cøliakien? og Soya?

Skrevet

Egg

Melk

Tåler ikke å få sitrus på huden, samme med tomat, får ikke en allergisk reaksjon, blir bare veldig rød og irritert i huden.

Skrevet

Ok. Datteren min har fortsatt diare og magesmerter etter å ha kuttet ut alt vi vet hun er allergisk mot, tenkte derfor på druer. Hun spiser en del druer, men har aldri hatt reaksjon i huden.

Soya fant de ut på prikktest og cøliaki på tarmbiopsi. Litt av hvert de små skal utsettes for!

Skrevet

Bare melk han ikke tåler å spise / drikke.

Men han blir rødflammete av tomat, ketchup, kanel.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tok allergitest hos barnelege og den slo ut på

EGG

Svakt på hasselnøtter.

Den slo IKKE ut på torsk, tomat, hund, katt, melk

Skrevet

Min sønn på fire måneder tåler ikke melk og egg.

Vi var på allergisk poliklinikk i dag og fikk konstatert dette.

Hilsen

Skrevet

egg

melk

pollen

gress

og litt på hund

alt dette ble vist på prikktest

Skrevet

legen sa i dag at det var vanlig med reaksjon på druer, fordi de er så sprøyta! ekkelt p tenke på, de behandles visst med en type muggsopp for å holde seg bedre under transport:=(

uæsj

Skrevet

melk og sitrusfrukter, lurer på om han har utviklet soya alergi og men tenkte å ta en ny test på sykehuset snart..

Skrevet

Egg

Melk

Fisk

Melon

hvete

tomater

nøtter

sitrus

Skrevet

Hei !

Eggehvite er mye verre enn eggeplomme ! Rå egghvite er fy,fy feks i eggedosis eller halvkokt egg)

Melk, det er det i nesten alt ( også pølser, leverpostei osv)

Ketchup

Sitrusfrukter

Ulltøy

Klær med mye syntetisk stoff

Klær med mye farge

Katt (obs ! de andre barna i barnehagen kan ha dyrehår på klærne)

Gress/blomster

For varme/tette klær

Regntøy er pyton, men hva er alternativet ?

Svette (sin egen)

Skrevet

har hatt blod i avf lenge og nylig funnet ut at det er melkeintoreranse pga melkeprodukt jeg spiser (amming). Drakk kun melk uka etter han ble født og ingenting etter.

tok prikktest som var negativ på melk, men den kan være negativ selv om barnet har melkeallergi og den kan være positiv selv om barnet ikke har det så... Men han har nok ikke allergi håper jeg, heller intoleranse- og det finnes det jo ikke prikktest på.

Åt druer på nyttår og dagen etter fikk han etsende, geleaktig avf med sur lukt og ble sår på rompa med en gang. så tipper han ikke tåler sitrus. Pappaen gav kiwi og fikk elveblest på rumpa ( men legen er usikker på om han fikk elveblest pga ny type bleie eller vannkoppene eller kiwien...)

skal innlegges på sykehuset og håper på ny prikktest, testet neg på alt sist gang. men tok ikke sitrustest. han har endel prikker omkring munnen, men vet ikke hva det kan være han nå reagerer mot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...