Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som har babyer med temperament? Jeg har en sønn på 5 mnd. og jeg har allerede merket at han har et voldsomt temperament!

Enkelte ganger blir jeg litt bekymret for at noe er galt, siden han skriker så voldsomt (og han har en veeldig høy stemme!) når han er trett, i ulage, når han skal ha på seg uteklær og når jeg legger ham ned i vogna. Vet selvfølgelig at babyer skriker når de er trøtte, men min illskriker virkelig og da haster det veldig å få lagt ham!

Jeg har egentlig slått meg til ro med at han er utålmodig og temperamentsfull av personlighet, men noen ganger blir jeg likevel litt urolig for at noe skulle være galt... Han er generelt en veldig aktiv og utålmodig kar som sjelden ligger i ro, og han blir raskt lei og må underholdes og bæres. Må legge til at han generelt virker blid og fornøyd og at han smiler og ler mye til oss.

Andre som har (krevende) babyer med temperament? :-) Det virker som alle andre jeg kjenner har superrolige babyer som sjelden skriker, og som kan ligge og underholde seg selv lenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei stakkars deg:( Vi hadde det akkurat slik vi også, masse temperament. Nå er han over 10 mnd og det er MYE bedre, han sier selvfølgelig fra når han er misfornøyd (heldigvis, hadde jo vært værre om han lå der og var ukomfortabel og ikke sa i fra..) men det kan faktisk gå hele dager uten at han hylskriker. Litt slåssing når han skal legge seg er det jo, men også det går mye bedre nå.

Hs sa til meg at alle de små er jo forskjellige, akkurat som oss store. Noen skal ut å erobre verden og andre er helt fornøyd med å bli på sofaen:) Min skal tydeligvis ut å være der det skjer, for etter at han lærte å krabbe og gå litt når han har noe å holde seg i har hverdagen virkelig blitt mye bedre! Og han sjarmerer alle, vi får stadig vekk komplimenter for hvor søt og morsom og flink han er, og helt ærlig noen ganger syntes jeg han har vært ett lite monster:)

Vet ikke om det hjalp deg noe jeg, men hold ut, det blir bedre:)

Skrevet

Min er på samme viset. Om vi ikke kommer ilende når han "knirker" hyler han. Bare et kort, høyt, kraftig "ææh" også er han blid når vi kommer. Han vil ikke være alene et sekund når han er våken, da blir han kjempesint. Og like ilsint når jeg kler på ham eller når han må ligge. (såvidt over 4 måneder og skal absolutt sitte eller stå hele tia..) Når han skal ha grøt blir han sur når jeg må ta skjea fra munnen hans for å hente mer.

Men han er ofte blid også da, så jeg tror vi bare har en bestemt liten mann:) Prøver å tenke positivt, flinke gutten som kan si fra...Men det kan være slitsomt, ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...