miss u Skrevet 8. februar 2007 #1 Skrevet 8. februar 2007 ville dere brukt et bilsete som er fra 9 kg til en baby på 8,6 kg?
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. februar 2007 #2 Skrevet 8. februar 2007 Jepp! Vi må bytte snart, selv om han ikke er ni kg, for han er rett og slett for brei! Blir helt klemt når vi har på jakke og det blir jo skikkelig tungvint hvis vi må ta av og på jakka hver gang han skal være med i bilen.
Aga:-) Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Jeg ville nok ikke det. Jeg har et bilsete som er fra 9-25 kg, og ei jente som veier ca 9.5. Ville likevel ikke brukt det til henne, hun forsvinner i setet og er ikke sterk og stor nok til å sitte i det, synes jeg.. Det kommer sikkert an på setene, men akkurat dette med bilsikkerhet og babyer tar jeg veldig på alvor..
miss u Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2007 dette er et sete som er fra 9-18 kg, det er vel mindre enn det 9-25 kg sete...føler han sitter greit i sete, men er redd det ikke er trygt allikavel, men hadde jeg ikke visst at det var fra 9 kg, hadde jeg nok ikke tenkt på det, det ser helt passe ut når han sitter i det. Tror kanskje jeg venter litt...
mai mammaen til to Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 han blir jo 9 kg når du har på han klær da.. tror det går helt fint jeg.. datteren vår har sete fra 0-18 kg... jeg kan ikke se for meg at jeg skulle hatt en liten nyfødt baby oppi det sete... er sete fremover eller bakover vendt?
miss u Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2007 kan bruke det begge veier, så vil prøve først å ha det bakovervendt for å se hvordan han liker det. takk for svar forresten:-)
~Tjorven,overtid~ Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 Yes,vi har nettopp byttet bilsete..Tulla vår er ca 8,3kg..men hun begynte å bli for lang til det forrige sete..Sitter mye bedre i dette sete,enn i forrige(dette er fra 9-18kg).Sitter bakovervendt..
mai mammaen til to Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 ville ikke latt han sitte fremovervendt før om en stund..datteren vår hatet å sitte i bilen men når vi byttet sete og hun fikk et sete som hun satt mye høyere i så har det gått mye bedre å kjøre bil..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Hvis babyen er for lang til babysete må du bytte selv om h*n ikke har nådd match-vekt. Mange av setene som butikkene kaller fra 9 kg er egentlig fra 4-5 mnd. D.v.s. at de går på motorikk, ikke på vekt. F.eks. Acta Graco Cosmic. Selgeren var veldig opptatt av at det var fra 9 kg, men da vi sjekket nærmere var setet fra 4-5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå