Gå til innhold

dere som lager middag til deres samboer/mann.


marguritten

Anbefalte innlegg

hvorfor gjør dere det?

 

jeg gjorde det i begynnelsen av forholdet vårt.

nå lager jeg middag til meg selv og ungene, å hvis han er sulten,så får han komme til tiden og spise det som er servert.

 

jeg gidder simpelten ikke å lage middag utelukkende til han.

syns jeg har nok å styre med.

 

greit nok jeg virker litt sur..men sånn er det .

 

:)

 

å hvis han forlanger mat....så vet han hvor kjøleskapet er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant.. :) Jeg lager middag til alle sammen, (foreløbig er det kun meg og han da :), men kun fordi jeg synes det er fint at vi spiser middag sammen. Han kunne selvfølgelig laget den, men da blir klokken så mye, han er litt sein hjem fra jobb.. Og skulle han handlet den hadde det blitt enda seinere.. Men når han jobber overtid eller ikke kommer hjem rett etter jobb får han lage maten selv, får da være måte på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er sjelden hjemme før kl 20-21 om kvelden og da varmer han opp middagen som jeg har lagd og spist til normal middagstid. Når jeg først lager middag så synes jeg det ville vært rart om jeg bare skulle lagd til meg og ikke til han også altså.

Han lager forresten middag fredag, lørdag og søndag så da har jeg middagsfri. Sånn sett deler vi jo på det da, selv om jeg lager 1 dag mer i uka. Men mannen min er veldig flink til å bidra både med husarbeid + med tulla så skulle bare mangle at han ikke får mat når han kommer hjem. Av og til når han kommer hjem så varmer jeg maten til han også sånn at han kan eventuelt bade tulla eller leke med henne imens, for da savner han henne og har veldig lyst på litt babykos:) det synes nå jeg bare er positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi lager middag sammen, eller bytter på.. syntes middagen er familiens samlinspunkt..4 barn og to voksne rundt middagsbordet og alle har mye de skulle ha sagt :-) Nå som det er amming og stelling er det ikke bestandig så lett å lage noe som krever begge hendene fri... da blir det litt suppe, pizza og lettvinn mat når jeg lager...men klart man skal dele på jobbene i huset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg lager middag hver dag - og timer det til han kommer hjem. Hovedsaklig fordi jeg også er sulten, og vil ha varm mat. Mye mat blir for mye for 1 person feks fiskegrateng, kjøttdeigpakker, sauspakker etc -dumt å hive halvparten. Gidder ikke koke 3 poteter til meg selv heller.

 

Men han har det veeldig fint, og livet/fordelingen er ikke slik som jeg vil at den skal være. Vært sammen i 11 år, og godt over halvparten av disse årene har vi kranglet om fordelingen, men det hjelper ikke -så jeg gav opp for noen år siden. Han gjør ikke noe husarbeid whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager middag til mannen min når han kommer hjem fra jobb, det har jeg stort sett alltid gjort. Jeg gidder jo ikke å spise middag alene og han kommer hjem stort sett i normal middagstid og da er det jo naturlig at vi spiser sammen. Han er ikke spesielt flink eller glad i å være på kjøkkenet, mens jeg liker veldig godt å lage mat så da er det jeg som gjør det. Men hvis jeg av en eller annen grunn ikke lager middag gjør jo selvfølgelig han det. Han er også ekstremt takknemlig for at jeg lager mat til ham og kommenterer alltid at han syns maten er god, og da syns jo jeg det er hyggelig å lage middag til ham også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg lager somregel alltid middag til alle sammen, jeg lager gjerne brødskiver og niste til han hvis han spørr..jeg har ikke jobbet utenfor hjemmet på 4 år og han jobber for og tjene nok penger til oss.. han gjør ikke noe huset.. han levere og henter eldste i barnehagen hver gang og mater sauene på kvelden..

 

jeg lar ikke vær og lage middag til han, jeg synes han fortjener det når han har vært på jobb hele dagen.. men jeg er ikke alltid like flink da.. he he...

 

jeg lager mat til alle og svogeren min som, bor her.. jeg vasker alt av klær har alt av husarbeid.. mater sauene og hesten om morran og hesten på kvelden...

 

det er ingen som klager om de ikke har rent tøy, det er ingen som klager om det er rotete, det er ingen som klager på maten de får og det er min belønning.. hvis de vil klage kan de gjøre det sjøl... og får tydelig beskjed om det...

 

at mannen min roter og ikke plukker opp er greit.. det er værre med svogeren min.. he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager også mat til samboeren og barna (dvs gutten min på 3 år enda da...). Det synes jeg rett å slett er en selvfølge da jeg går hjemme hele dagen. Kan bare tenke meg hvor irritert jeg hadde blitt dersom ikke jeg hadde fått mat når jeg kommer hjem fra jobb. Samboeren min kommer også sjeldent hjem senere enn fire da, så da går det an å ha et samlet måltid da. Da får vi tid til å snakke om hvordan dagen har vært. Et av høydepunktene på dagen synes jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lagar middag til min kjære av fliere grunna; eg har stort sett komt først heim om dagane, då gidd eg ikkje sitte å vente på at han skal komme heim fordi han skal lage mat, då laga eg heller kalrt til han komme fra jobb (så lenge vi va to, og foreløpig mens vesla e så lita at ho ikkje spise med oss spilla det mindre rolle om det klokka fire el klokka sju). For det andre lika eg å lage mat og syns det e ekstra kjekt når eg ikkje bare laga til meg sjøl. For det tredje syns eg det e kjedelig å spise middag aleine...men no har vel du fleire barn forstår eg. Uansett - det e grunnane til at eg laga middag til min kjære :-). No når vi ahr fått ei lita e det sjelden middag står på bordet når han komme heim, men eg e som regel igang med laginga jaffal. Og forresten en siste grunn - han sette stor pris på at eg laga middag - det betyr ganske masse også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager middag nesten hver dag,de dagene jeg ikke gjør,lager sambo middag.. Liker å lage mat,og sambo er hjemme fra jobb mellom 1530-1630 hver dag:)

Men han vasker å rydder opp på kjøkkenet..

Vi er jo en familie,så hvorfor spise middag alene..

Og sambo setter stor pris på at jeg lager middag også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...